ناظر و مجري موزه هاي نفت آبادان خبرداد؛
ناظر و مجري موزه هاي نفت آبادان از افتتاح موزه كارآموزان آبادان به عنوان دومين موزه صنعت نفت تا 2 ماه آينده خبر داد
کد خبر: ۴۲۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 14 May 2017
به گزارش تابناک خوزستان ؛ناظر و مجري موزه هاي نفت آبادان از افتتاح موزه كارآموزان آبادان به عنوان دومين موزه صنعت نفت تا 2 ماه آينده خبر داد.

ساسان بامداد صوفی با اعلام اين خبر گفت: آموزشگاه فنی و حرفه ای یا آرتزین اسکول آبادان يکي از 5 نقطه تاريخي اين شهر است که از سوي مرکز موزه و اسناد صنعت نفت ایران براي ايجاد موزه در نظر گرفته شده است و آماده سازي آن در مراحل پاياني قرار دارد.

وي افزود: پنج نقطه تاریخی صنعت نفت در آبادان شامل بنزین خانه، نیروگاه شماره یک، آموزشگاه فنی و حرفه ای ، خانه های تشریفاتی و اسکله براي احداث موزه در نظر گرفته شده  که بنزین خانه به عنوان نخستين آنها، دي ماه سال گذشته افتتاح شد.

بامدادصوفي درباره قدمت آموزشگاه حرفه اي آبادان گفت: اين آموزشگاه در سال 1312 به عنوان نخستين مرکز آموزش فنون تخصصي صنعت نفت در خاورميانه و سومين مرکز آموزش در جهان پس از کالج نفت در منچستر انگلستان و انستيتوي فني واشنگتن تأسيس شد.

وي افزود: فضاي اين آموزشگاه 11 هزار متر مربع است و در دوره فعاليت خود کارآموزان را در رشته هايي چون زبان، برق، ساختمان، مکانيک، تراشکاري، جوشکاري، نقشه کشي، لوله کشي ساختمان و حسابداري تربيت مي کرد.

 بامدادصوفي اضافه کرد: اين موزه شامل يك سالن براي نگهداري و نمايش تجهيزات،وسايل و ماشين آلات قديمي،اتاق هاي اداري و مديريت، کلاس هاي آموزشي و فضاي باز است كه در محوطه بيروني يك اتوبوس قديمي و وسايلي براي تفريح و بازي كودكان قرار داده شده است.

ناظر و مجري موزه هاي نفت آبادان ادامه داد: پس از موزه کارآموزان، کارهاي اجرايي براي راه اندازي نیروگاه شماره یک آبادان به عنوان سومين مکان تاريخي اين شهر آغاز خواهد شد.

بامدادصوفي افزود: اين نيروگاه در محوطه پالايشگاه آبادان قرار دارد و مجوزهاي لازم براي تبديل آن به موزه گرفته شده که ضمن بازسازي بر اساس استاندارهاي موزه اي، طبقه دوم ساختمان آن به مساحت 180 متر مربع، براي نمايش تجيهزات برقي قديمي آماده مي شود.

وي با بيان اين که بر اساس برنامه ريزي انجام شده موزه نيروگاه تا پايان امسال راه اندازي مي شود گفت:همزمان با نيروگاه، موزه اسکله آبادان را شروع خواهيم کرد که با 1850 متر طول بزرگترين اسکله موزه دريايي جهان خواهد بود و دو برابر تمام اسکله هايي است که تاکنون موزه دريايي شده اند.

بامدادصوفي با بيان اين که ساخت اين موزه اسکله مورد تأکيد وزير محترم نفت است اظهار داشت: تلاش مهندس زنگنه بر اين است تا درهاي موزه هاي نفت به روي مردم باز شود و آنها بتوانند به راحتي از موزه اسکله به عنوان يکي از جاذبه هاي گردشگري در ساحل اروندرود ديدن کنند.

وي تصريح کرد: با توجه  به وسعت اسکله و حجم کارهايي که بايد انجام شود اجراي اين پروژه در 3 فاز تعريف شده و هم اکنون مشاوران در حال انجام کارهاي مطالعاتي و تهيه طرح نهايي آن هستند که درصورت موافقت با طرح پيشنهادي عمليات اجرايي آغاز خواهد شد.

ناظر و مجري موزه هاي نفت آبادان اضافه کرد: بازسازي جرثقيل تاريخي اکوان با عرض 24.5،طول 27.5 و ارتفاع 6 متر بخشي از پروژه احداث موزه اسکله آبادان است که به دليل آسيب ديدگي شديد آن در جنگ تحميلي از مراحل سخت اجراي اين پروژه به شمار مي آيد.

وي، بازسازي جرثقيل گوگرد، 2 فروند کشتي بارج و تلمبه خانه اسکله، تخليه مخازن سوخت اسکله و احداث سالن موزه، رستوران و خط آهن را ديگر بخش هاي پروژه احداث موزه اسکله آبادان عنوان کرد.

بامدادصوفي خاطرنشان کرد: در طراحي اين پروژه امکانات لازم براي عبور و مرور جانبازان و معلولان نيز پيش بيني شده است.

وي در پايان با اشاره به توسعه گردشگري براي اقتصاد کشور تأکيد کرد: وزارت نفت در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي خود تلاش دارد با احداث موزه هاي صنعت نفت در توسعه گردشگري نقش آفريني نمايد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار