با حضور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد
نخستین نشست هیئت امنای جدید مرکز علمی کاربردی حفاری پس از انتصاب، با حضور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، قائم مقام مدیرعامل و رئیس و مسئولان این مرکز برگزار شد
کد خبر: ۴۲۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 18 May 2017
 در این نشست که در سالن جلسات ساختمان مرکزی شرکت تشکیل شد، مهندس حیدر بهمنی بر ارتقاء سطح علمی و دانش فنی دانشجویان این مرکز تاکید کرد.

وی با اشاره به ماهیت مرکز علمی کاربردی حفاری و اهمیت تربیت نیروهای ماهر و کارآمد در این صنعت راهبردی، گفت: این مرکز می بایست با جدیت تمام کیفیت آموزش تئوری و عملی را مورد اهتمام داشته باشد.

بهمنی با تقدیر از همکارانی که در امر پیگیری و تاسیس این مرکز تلاش نمودند، از هیئت امنای مرکز خواست تا دربرنامه ریزی ها، زمینه جذب حداکثری دانشجو از میان کارکنان بخش های عملیاتی شرکت را فراهم آورند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح نقشه راه مرکز علمی کاربردی حفاری توضیح داد: ارتقاء رشته و مقاطع تحصیلی تخصصی، همکاری بین المللی با کشورهای منطقه، بهبود شاخص های مهارتی در آموزش های کاربردی و برگزاری دوره های آموزش آزاد با توجه به ظرفیت های علمی تخصصی باید در سرفصل برنامه ها منظور شود.

در این نشست قائم مقام مدیرعامل گفت: با وجود مرکز علمی کاربردی حفاری، انتظار می رود شرکت ملی حفاری بتواند نقش محوری خود را در تربیت نیروهای فنی تخصصی صنعت حفاری تقویت و با توجه به برخورداری از متخصصان مجرب، با تجربه و دارای مدارج تحصیلی عالی، نسبت به آموزش نیروهای جوان اقدام نماید.

مهندس محمد رضا تاکایدی استفاده از تجارب اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت و تعامل مرکز علمی کاربردی حفاری با این اداره را در دستیابی به اهداف کمی و کیفی شرکت با اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه این شرکت با ظرفیت آموزشی بالایی که در اختیار دارد می تواند به نحو مقتضی نیازهای صنعت رو به رشد حفاری را دربخش تربیت نیروی انسانی تامین نماید، افزود: آموزش های ارائه شده در این مرکز باید همگام با آخرین دست یافته های علمی در جهان،  روز آمد باشد.

تاکایدی تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی حفاری باید برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه و سیاستگذاری داشته باشد تا بتواند نقش تاثیرگذار خود را در آموزش و پرورش نیروهای تخصصی توسعه بخشد.

در ابتدای این نشست رئیس مرکز علمی کاربردی حفاری گزارشی از روند شکل گیری این مرکز و فعالیت های صورت گرفته ارائه داد.

مهندس مهدی مهران گفت: مرکز علمی کاربردی حفاری که ازسوی شرکت ملی حفاری ایران تاسیس شده وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی است که زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

وی افزود: این دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می‌کند و مرکز علمی کاربردی حفاری هزارمین مرکزی است که از سوی این دانشگاه در سطح کشور ایجاد گردیده است.

مهران اظهار کرد: این مرکز در بدو تاسیس در سال 92 فعالیت خود را با پذیرش  47 دانشجو در سه رشته کاردانی حفاری، برق و مکانیک حفاری آغاز کرد و هم اکنون بالغ بر یک هزار دانشجو در شش رشته کاردانی عملیات حفاری، سیال و اسید ، برق دستگاه حفاری، مکانیک، ایمنی کار و حفاظت فنی و رشته ایمنی، بهداشت و محیط زیست صنعتی در مقطع کارشناسی دارد که از میان آنان تاکنون 120 نفر دانش آموخته شده اند.

رئیس مرکز علمی کاربردی حفاری گفت: به تازگی مدیرعامل محترم شرکت 11 نفر اعضای هیئت امنای این مرکز را تعیین که به موجب اساس نامه مرکز برای دو سال منصوب شده اند.

وی افزود: تصويب ساختار اداري مركز، تصويب کلیه آيين نامه های لازم اعم از مالي و معاملاتي، تصویب برنامه های مناسب جهت استفاده بهینه از پتانسیل مرکز، اظهار نظر در خصوص معرفي رئيس، تصويب ميزان شهريه دانشجويي و تخفيفات شهريه و  درآمدها،  تعيين ميزان حق التدريس مدرسان ، حق الزحمه ها و پرداخت ها، تصويب حساب ها و تراز نامه سالانه، آموزش های آزاد و بین الملل و بهینه سازی و مجهز ساختن  مرکز به تجهیزات روز، از وظایف هیئت امنای مرکز است. 
منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت ملی حفاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار