پیام های انتخابات اردیبهشت96؛
این انتخابات را در وهله اول باید پیروزی همه ملت ایران دانست. حماسه بی بدیلی که دیروز خلق شد اقتدار ملی ما را در انظار جهانیان بسیار بالاتر خواهد برد و این پیروزی را باید به ملت ایران، خانواده های معظم شهدا، رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان انقلاب و ایران و اسلام عزیز تبریک گفت
کد خبر: ۴۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 20 May 2017
مهدی مکارمی- دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها روز گذشته برگزار شد و یک بار دیگر ملت ایران حماسه آفرینی کرد و آوازه ی ایران و ایرانی در دنیا پیچیده است.

رسانه های گروهی دنیا دیروز از دیدن مردمی که تا پایان رای گیری هم صف های طولانی را برای رای دادن تشکیل داده بودند حیرت زده شده بودند.

این انتخابات را در وهله اول باید پیروزی همه ملت ایران دانست. حماسه بی بدیلی که دیروز خلق شد اقتدار ملی ما را در انظار جهانیان بسیار بالاتر خواهد برد و این پیروزی را باید به ملت ایران، خانواده های معظم شهدا، رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان انقلاب و ایران و اسلام عزیز تبریک گفت.

انتخابات29 اردیبهشت بار دیگر جلوه زیبایی از مردم سالاری دینی را در نظام جمهوری اسلامی این میراث گرانسگ امام خمینی(ره) و شهدای عزیز به نمایش گذاشت. دیروز همه آمده بودند و در کنار هم رای شان را به صندوق رای ریختند و فقط منافقین و اقلیت خارج نشین و مطرودِ ملت از این حضور باشکوه ناراضی بودند؛ همان هایی که با نفرت و کینه علیه حضور مردم در انتخابات سخن می گفتند و در کشورهای دیگر به روی رای دهندگان رنگ می پاشیدند!

دیروز آنهایی که دنبال اعتلای نام ایران و اسلام و دلسوز انقلاب و نظام بودند از حضور و پیروزی مردم خوشحال بودند و معاندان و مخالفان نظام و دشمنان سرافرازی ملت ایران ناراحت و سرخورده بودند.

دیروز مردم سالاری دینی پیروز شد و جمهوری اسلامی، طرازِ آزادی و رقابت و دموکراسی اش را به رخ جهانیان کشید. پیش از انتخابات جمله ای زیبا از رهبر فرزانه انقلاب درباره انتخابات بیان شد که امروز مناسبت دارد و آن جمله این بود؛ ما با انتخابات و به برکت آن به دنیا فخر می فروشیم و دیروز روزِ فخرفروشیِ ما به جهان بود.

دیروز یک پیام دیگر هم داشت. در منظقه پرآشوبی که در اطراف ما پر از جنگ و خونریزی و میدان داریِ تروریست هاست، ما یک انتخابات بالای40میلیونی را در امنیت کامل شاهد بودیم. امنیت و اقتدار ما در این انتخابات هم به دنیا ثابت شد و قدر این امنیت و پاسداران آن را باید بدانیم، کسانی که ما یا نمی بینیم و یا کمتر می بینیم شان.

در یک حادثه تلخ تروریستی که پیش از انتخابات برگزار شد و تنها حادثه تلخ این ایام بود در کمتر از30ساعت تروریستها شناسایی و دستگیر شدند تا تروریستها هم بدانند که پاسداران امنیت و استقلال این کشور اجازه میدان داری را به این وطن فروش ها نیز نخواهند داد. باید قدر همه نهادها و دستگاههایی که همه دغدغه شان حفظ نظم و امنیت و ارامش مردم بوده است را دانست و آنان را احترام و تکریم کرد.

امنیت دیروز هدیه ای بود که شهدای این کشور به ما دادند. شهدای مدافع حرم که این روزها باید بیشتر از آنان یاد کنیم و گرامی شان بداریم.

پیام دیگر این انتخابات، این بود که قلب همه ملت ایران از هر رنگ و گرایش و قومیتی برای اعتلای نام ایران و اسلام می تپد. اصلاح طلب و اصولگرا همه در دایره همین نظام و انقلابند و فرزندان همین مردم سالاری دینی و پیروزی هر کدام شان، پیروزی نظام و انقلاب است. بخشی از جریانات سیاسی باید در ادبیات و گفتمان سیاسی خود تجدیدنظر کنند و بخشی از جامعه را غیرخودی و خارج از دایره و قطار نظام و انقلاب معرفی نکنند. همه فرزندان همین نظام و انقلابند و در نحوه اداره کشور و سیاست های داخلی و خارجی تفاوت نظر دارند و انتخابات بعنوان مظهر مردم سالاری دینی، برای انتخاب مسیر توسط خودِ مردم است.

و در نهایت پیروزی قاطع دکتر حسن روحانی که از مبارزان پیش از انقلاب و نیروهای موثر و باسابقه نظام پس از انقلاب است و منادی اعتدال گرایی و اصلاح طلبی در ایران امروز شده است، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالای دولت تدبیر و امید را نشان می دهد که می تواند سرمایه بزرگی برای دولت او در4 سال آینده تلقی شود. رقبای روحانی هم باید امروز دست به دست او بدهند. رقابت ها دیگر تمام شده و باید به روحانی کمک کنند و اجازه بدهند او بتواند به مطالبات مردم پاسخ بگوید. مسئولیت روحانی این بار سنگین تر از دور قبل است و هم او خود باید همت کند و هم جناح ها و قوای دیگر به او کمک کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار