حجت الاسلام والمسلمین شفیعی بیان داشت:
راه را می توانیم با شهدا پیدا کنیم و چه بسا که خیلی ها این کار را کرده اند و با شهدا و حتی شهدای ناشناخته ارتباط برقرار کرده و راهشان را پیدا کردند
کد خبر: ۴۲۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 23 May 2017
 سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید سید جلیل حسینی زاده دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی حجت الاسلام شفیعی: وجود شهدا در دانشگاه دلیلی است که به ما نشان میدهد میتوان در عین خاکی بودن،افلاکی بودشاپور اهواز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، خانواده شهید، جمعی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در محل سالن جلسات دانشکده پزشکی برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با درود بر روح امام راحل(ره)، شهداء و بالاخص شهید سید جلیل حسینی زاده، گفت: باید خدا را شاکر باشیم که این فرصت پیش آمد که در یک مکان و زمان دور هم جمع شویم و در مورد شهید و شهادت صحبت کنیم، چراکه یاد شهدا حدیث مکرری است که هرگز تکراری نخواهد بود.

 وی با ذکر چند مصداق در خصوص زنده بودن شهداء، تصریح کرد: وقتی که می بینیم حرفها در مورد شهیدان تمامی ندارند و بعد از سالیان سال هنوز حرف تازه ای برای گفتن وجود دارد و یا وقتی می بینیم خانواده های شهدا به صراحت اظهار می کنند که با شهیدشان زندگی می کنند و حضورش را در خانه احساس می کنند و شهید برایشان راهگشاست، اینها همه جلوه هایی از زنده بودن شهدا است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خاطرنشان کرد: شهادت برای شهدای دفاع مقدس پایان و فرجام مبارک یک زندگی بود که آن زندگی نیز سراسر افتخاری بود برای آنها، بنابراین شهادت مزد آسان و ارزانی نیست که به هرکسی داده شود.

شفیعی اذعان کرد: به گفته امام خمینی(ره) راهی را که عرفا صدساله طی کردند شهدای ما یک شبه طی کردند و خدا را شاکریم که ما اگرچه ائمه اطهار(ع) را ندیدیم، اما امام راحل(ره) و شهدا را دیده ایم و هر یک از این شهداء یک ولی از اولیاء الله هستند.

 وی خاطرنشان کرد: نظارت شهدا بر جامعه برای ما غیرقابل انکار است و این یک واقعیتی است که نه تنها جنبه اعتقادی دارد بلکه ده ها مثال و نمونه عینی برای آن وجود دارد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بیان داشت: وجود شهدا در دانشگاه دلیلی است که می تواند به ما نشان دهد که میتوان متفاوت بود، شهدا دلیلی هستند که به ما نشان دادند که می توان در زمین زندگی کرد ولی آسمانی بود، خاکی بود ولی افلاکی باشیم.

 وی افزود: فهم این مطلب دشوار نیست مگر اینکه حجاب ها و ابطالات دنیوی ما را به سمتی ببرد که چشم داشته باشیم ولی نبینیم و این برایمان نوعی خطر است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی بیان داشت: ما نباید از شهدا به صرف بزرگداشت قانع شویم. راه را می توانیم با شهدا پیدا کنیم و چه بسا که خیلی ها این کار را کرده اند و با شهدا و حتی شهدای ناشناخته ارتباط برقرار کرده و راهشان را پیدا کردند.

وی تصریح کرد: اگر شهید حسینی زاده هم اکنون برحسب ظاهر زنده بودند مردی 58 ساله بودند. که آیا در آن شرایط نامدار و پرآوازه تر بودند یا الان که در جوانی به شهادت رسیده اند و استدلال، پیام و راهشان پرآوازه و نامدار ماندگار شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان با تجلیل از حضور پرافتخار خانواده شهید حسینی زاده، بیان داشت: ما باید راه شهدا را ادامه بدهیم و انقلاب اسلامی را به امام تقدیم کنیم و نباید با فراز و فرود های زندگی از ارتباط با شهدا غافل شویم، شهدا آماده ارتباط با ما هستند.

 گفتنی است خانواده و دوستان شهید در پایان مراسم به بیان خاطرات و فضایل اخلاقی شهید سید جلیل حسینی زاده پرداختند و مادر شهید بعد ازسی و پنج سال دوباره با دوستان و همرزمان فرزندش دراین مراسم دیدار کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار