مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ؛
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تاسیس اولین مدرسه تخصصی قایقرانی کشور در استان خوزستان خبر داد
کد خبر: ۴۲۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 24 May 2017
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تاسیس اولین مدرسه تخصصی قایقرانی کشور در استان خوزستان خبر داد.

  افشین حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی استان که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با تبریک به محمد عصاره طاهری، رییس جدید هیات قایقرانی استان، اظهار کرد:‌ استان خوزستان از نظر منابع خدادادی در صدر بسیاری از استان‌ها قرار دارد و از نظر منابع آبی نیز در جایگاه بالایی است.

 

وی ادامه داد: پیکره ورزش خوزستان همیشه یک نقیصه را به همراه داشته و‌ آن هم هیات قایقرانی بوده است؛ در حالی که قایقرانی از مهم‌ترین و پرمدال‌ترین رشته‌ها است و می‌تواند خوزستان را در جایگاه خوبی قرار دهد. استان خوزستان باوجود این همه ظرفیت و منابع خدادادی و همچنین چندین دریاچه و رودخانه و دسترسی به دریاها و آب‌های آزاد، در این رشته بلاتکلیف است و در آن جایگاهی که شایسته آن است، قرار ندارد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: همیشه از دغدغه‌های مجموعه برنامه‌ریزی استان، رشته قایقرانی بوده است و متاسفانه در بخش برنامه‌ریزی برای این رشته با ضعف مواجه بوده‌ایم. آن چیزی که از آینده پیش روی ما است، این است که می‌توانیم شاهد روزهای خوبی برای قایقرانی خوزستان باشیم. رشته قایقرانی جزو پنج اولویت اول ما قرار دارد.

 

حیدری بیان کرد: با توافقی که با رییس فدراسیون داشتیم، قرار است اولین مدرسه تخصصی قایقرانی کشور در استان خوزستان تاسیس شود و همین جا قول می‌دهم که بودجه ساخت آن در اعتبارات سال 96 مشخص شود و با مشخص شدن پیمانکار، کار راه‌اندازی آن نیز انجام خواهد گرفت.

  

وی افزود: واقعا حیف است که استان خوزستان با داشتن بزرگانی همچون خانم قلمبر و در حالی که در کنار او می‌شود چندین قلمبر دیگر پرورش داد، وضعیتش به این صورت باشد. از همه می‌خواهم که به رییس جدید هیات کمک کنند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما آماده میزبانی اردوهای تیم‌ملی، کلاس‌های داوری در هر سطح و جشنواره استعدادیابی هستیم. همچنین درصدد هستیم تا کارگروه قایقرانی را با وجود دستگاه‌هایی همچون آب و برق، سپاه، منطقه آزاد و ... تشکیل دهیم تا همه با هم یک کار تخصصی و هماهنگ را انجام دهیم و در نهایت قایقرانی از انزوا خارج شود. به هر حال رییس جدید هیات باید برنامه‌ریزی کند تا این رشته به جایگاه اصلی خود برگردد.

 

وی افزود: با توافقی که با شورای برنامه‌ریزی استان و ‌استاندار ورزش‌دوست استان و سازمان برنامه ریزی و بودجه داشتیم،‌ طرحی با عنوان هدف‌گذاری 2020 آماده کرده‌ایم تا برای هیات‌ها برنامه‌ریزی کنیم و از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به رشته‌هایی که امید کسب مدال در جاکارتا و المپیک و پارالمپیک 2020 هستند، کمک کنیم.

 

حیدری خاطرنشان‌کرد: ‌استان خوزستان مشکل مالی ندارد و تنها با مشکل برنامه‌ریزی و پیگیری مواجه است؛ همه در استان خوزستان آماده کمک هستند و مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز با تمام وجود در کنار رییس جدید هیات قایقرانی استان، قرار دارد. از آقای عصاره طاهری نیز می‌خواهم برای این رشته برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کند. خوزستان در قایقرانی باید حرفی برای گفتن داشته باشد، چرا که منابع خوبی دارد.

 

وی در پایان بیان کرد: از مردم قهرمان‌پرور خوزستان بابت حضور پررنگ در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه قدردانی می‌کنم. همچنین سوم خردادماه، روز آزادسازی خرمشهر را هم تبریک می‌گویم.

منبع: تابناک
برچسب ها: حیدری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار