استاندار خوزستان؛
استاندار خوزستان خدمات دولت یازدهم در استان خوزستان را در بخش های زیربنایی قابل دفاع توصیف کرد و گفت:دولت دوازدهم نیز متعهد به تداوم اجرای کار زیربنایی در خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر است
کد خبر: ۴۲۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 24 May 2017
 استاندار خوزستان خدمات دولت یازدهم در استان خوزستان را در بخش های زیربنایی قابل دفاع توصیف کرد و گفت:دولت دوازدهم نیز متعهد به تداوم اجرای کار زیربنایی در خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر است.

غلامرضا شریعتی چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نیروهای نظامی و انتظامی آبادان و خرمشهر به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در کنار مسجد جامع این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت و تجلیل از اقدامات آن مرحوم در دوران دفاع مقدس، افزود:حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان تجلی مردمسالاری دینی، یاری رسان و مستحکم کننده پایه های نظام بود.

وی اظهار داشت:اگر چه امنیت ملی بر پایه های نظامی و دفاع راهبردی استوار می شود ولی در مدل مردمسالاری دینی که در آن ارتباط بین مردم و دولت از طریق انتخابات است، حضور گسترده مردم در استحکام پایایه های آن تاثیرگذار است.

شریعتی در ادامه سخنانش با تشریح اقدامات دولت یازدهم در خصوص آبادانی آبادان و خرمشهر، تعیین محدوده منطقه آزاد اروند و استقرار گمرک در دروازه های خروجی و ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر به دستور رئیس جمهور را از اقدامات دولت یازدهم برای رونق اقتصادی و اجتماعی این دو شهر عنوان کرد و اظهار داشت:دولت دوازدهم نیز متعهد به خدمات رسانی و ارتقاء شاخص های رفاهی در این دو شهرستان است.

وی با بیان اختصاص 240 هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرا و تکمیل پروژهای عمرانی و خدمات رسانی استان نظیر آبرسانی، ساماندهی سیستم جمع آوری فاضلاب، مقابله با ریزگردها و اجرای فاز 2 طرح 550 هزار هکتاری در استان طی چهار سال از سوی دولت، گفت:عملیات آبرسانی به روستاها نیز از سوی قرارگاه خاتم آغاز شده است.

استاندار خوزستان گفت:طرح جامع فاضلاب 17 شهر استان طی دو ماه آینده آغاز می شود و براین عقیده هستیم که این کار باید از شهرهای آبادان و خرمشهر شروع شود.

رئیس شورای اداری خوزستان در بخش دیگری از سخنانش، آزادی خرمشهر را حاصل مجاهدت های رزمندگان اسلام، رهبری امام امت و یاری خدواند دانست و اظهار داشت:پس از پایان جنگ تحمیلی نیز عنایات خداوند شامل حال مردم و کشور شده و ملت ایران در عرصه های مختلف پله های ترقی و پیشرفت را طی می کنند.

وی به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت:نقش این مجاهد در جنگ تحمیلی برهیچ کس پوشیده نیست. 

در این مراسم از خانوادهای علی منیعات و صالح حسن زاده شهدای مدافع حرم خرمشهر تجلیل شد.

در پایان این مراسم از تصاویر خرمشهر دیروز و امروز با حضور استاندار خوزستان رونمایی شد.
غبارروبی از مزار شهدای خرمشهر از دیگر برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر بود.

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.

این عملیات از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیادشیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی انجام گرفت.

آزادی خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.

از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌ است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار