فراخوان اولین جشنواره هنری استانی ساخت فانوس به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در استان خوزستان منتشر شد
کد خبر: ۴۲۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 25 May 2017
 اولین جشنواره استانی فانوس با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در راستای برنامه های جنبی یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان برگزار می شود.

در این راستا فراخوان ساخت فانون برای رده سنی کودک و نوجوان منتشر شده و  کودکان و نوجوانان علاقه مند از ١٠ تا ۱۲ خرداد فرصت دارند سازه‌های فانوس خود را به غرفه جشنواره فانوس که در نمایشگاه قرآن ماه رمضان در موزه هنرهای معاصر برپا می‌شود، ارائه دهند.

فانوس‌های دریافت شده پس از پایان مهلت مقرر، مورد داوری قرارمی‌گیرند و  به ۳ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره جوایز برتر اهدا می شود و همچنین از ۱۰ شرکت کننده دیگر در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

همچنین در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اهواز منعقد شده که بر اساس آن نماد فانوس در ابعاد بزرگ همزمان با ماه رمضان در اهواز رونمایی شود.

گفتنی است، در جهان اسلام فانوس یک نماد مشترک برای ماه رمضان است و در گذشته‌ها مردم با فانوس به پیشواز ماه رمضان می‌رفتند به طوری که عده ای در سحرها در حالی که فانوس به دست داشتند مردم را برای سحر از خواب بیدار می‌کردند که در این راستا برگزاری جشنواره فانوس باهدف معرفی این نماد مشترک انجام می شود.

نمایشگاه قرآن کریم خوزستان از ۱۵ تا ۲۵ ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز و با تخفیف ۵۰ درصدی برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار