وزیر ارتباطات و فناوری:
اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع کردیم و مقرر شده تا بودجه اضافه هم برای آن اختصاص داده شود
کد خبر: ۴۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 25 May 2017
 وزیر ارتباطات و فناوری گفت: اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع کردیم و مقرر شده تا بودجه اضافه هم برای آن اختصاص داده شود.
 
 محمود واعظی پیش از ظهر امروز در حاشیه اولین لینک فیبر نوری خانگی (FTTH) در منزل خانواده معظم شهدا در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر، سه افتتاح بزرگ داریم که بخشی از آنها به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دارد.

وی افزود: برای افتتاح این پروژه ها شرکت مخابرات ایران، اپراتورها، شرکت ارتباطات زیرساخت و منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری خوبی داشتند. بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح این پروژه ها هزینه شده است.

واعظی با اشاره به اینکه در اهواز نیز NIX شهر را افتتاح می کنیم، گفت: در شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفتیم تا فیبر نوری را به محل های اقتصادی، بخش های کار و همچنین بخش خانگی ببریم که اولین استان برای پایلوت خوزستان، اولین شهر آبادان و اولین خانه نیز خانه شهید است. مقرر شده تا این فیبر نوری خانگی را به یک میلیون مکان ببریم و با این کار تحول خوبی را در منطقه آزاد اروند و شهر آبادان ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع کردیم و مقرر شده تا بودجه اضافه هم برای آن اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه ها، گام خوبی برای جلب رضایتمندی مردم برداریم، بیان کرد: دولت خیلی دغدغه خوزستان را دارد و واقعا هر بار که ریزگردها در این استان مردم را دچار مشکل می کند ما نیز غصه می خوریم.

واعظی عنوان کرد: برای حل مشکل گرد و غبار آنچه که مربوط به سرزمین ایران است را در فاصله کوتاه با سرمایه گذاری اقدامات لازم را انجام می دهیم. بخش خاصی از این مشکل نیز در حوزه کشور عراق هست که مذاکرات را برای این بخش شروع کرده ایم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تا حل مشکل ریزگردها وظیفه دولت است که به توسعه خوزستان توجه جدی داشته باشد، یادآور شد: مردم خوزستان با این همتی که مشارکت بالایی برای انتخابات داشتند وظیفه و مسئولیت دولت را سنگین تر کردند تا به مردم این استان خدمت کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار