استاندار خوزستان گفت؛
با راه‌اندازی پنجمین مرکز ارتباطات بین‌الملل اینترنت کشور ( GW) در اهواز، خوزستان علاوه بر اتصال به دیتای جهانی، ارتقا و رشد جدی و خوبی در حوزه ارتباطات خواهد داشت که بسیاری از استان‌های توسعه‌یافته از آن محروم هستند
کد خبر: ۴۳۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 27 May 2017
استاندار خوزستان گفت: با راه‌اندازی پنجمین مرکز ارتباطات بین‌الملل اینترنت کشور ( GW) در اهواز، خوزستان علاوه بر اتصال به دیتای جهانی، ارتقا و رشد جدی و خوبی در حوزه ارتباطات خواهد داشت که بسیاری از استان‌های توسعه‌یافته از آن محروم هستند.

 
دکتر غلام‌رضا شریعتی در حاشیه افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند در آبادان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباطات یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه است و هرچه پیشرفت در این زمینه بیشتر باشد، زیرساخت‌های توسعه و رشد منطقه بیشتر فراهم است.

 
شریعتی تصریح کرد: با گستردگی بیشتر زیرساخت‌های ارتباطات، امکان ارائه خدماتی که قبلا به صورت عادی ارائه می‌شد، در حوزه ارتباطات بیشتر فراهم می‌شود؛ همچنین در حوزه ارتباطات می‌توان اشتغال‌زایی جدی ایجاد کرد.
 
وی عنوان کرد: 18 ماه گذشته در سفر وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوزستان 18 تفاهم‌نامه کسب‌وکار و اشتغال‌زایی در حوزه ارتباطات، زیرساخت‌های ارتباطی، تولید محتوا، شتاب‌دهنده و ... به امضا رسید و برخی از این تفاهم‌نامه‌ها اکنون عملیاتی و اجرایی شده و زمینه اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد کرده و زیرساخت‌هایی را گسترش داده است.
 
استاندار خوزستان با اشاره به تحویل نخستین لینک فیبر نوری خانگی FTTH، صبح امروز در آبادان، بیان کرد: امید است این اقدام به کل استان تسری یابد. از وزیر ارتباطات قول گرفتیم که این اقدام در مرکز استان خوزستان یعنی اهواز نیز اجرایی شود تا خوزستان نماد استان توسعه‌یافته، مدرن و هوشمند باشد.
 
شریعتی گفت: خوزستان پنجمین استان کشور است که مرکز ارتباطات بین‌الملل اینترنت کشور ( GW) در آن راه‌اندازی شده است. با راه‌اندازی این مرکز خوزستان علاوه بر اتصال به دیتای جهانی، ارتقا و رشد جدی و خوبی در حوزه ارتباطات خواهد داشت که بسیاری از استان‌های توسعه‌یافته از آن محروم هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار