معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متاسفانه بیش از ۸۰ درصد جرایم در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد که به همین دلیل این موضوع باید به صورت همه‌جانبه مورد توجه واقع شود.
کد خبر: ۴۳۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 27 May 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردبیل اظهار داشت: متاسفانه بیش از 80 درصد جرایم در حاشیه شهرها اتفاق می‌افتد که به همین دلیل این موضوع باید به صورت همه‌جانبه مورد توجه واقع شود تا بتوانیم این مشکلات را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم و شاهد بهبود وضعیت باشیم.

وی افزود: متاسفانه افزایش بی‌رویه حاشیه‌نشینی شهری موضوعی است که نیازمند راهکارها و برنامه‌های اساسی است که امیدواریم بتوانیم از این طریق از بروز آسیب‌های اجتماعی تا حد امکان جلوگیری به عمل آورده و این ناهنجار اجتماعی را که یک مشکل بسیار بزرگ برای همگان است، کاهش دهیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: تشکیل واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری با هدف بهبود وضعیت شهری از مواردی است که با جدیت در دستور کار قرار داده شده و تاکنون در رابطه با مقابله با جرایم و تخلفات شهری بسیار موفق عمل کرده که امیدواریم این موضوع همراه با ارائه راهکارهای اساسی ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

خدادادی بیان کرد: در طول چندین سال اخیر در حدود سه هزار واحد غیرمجاز در حاشیه‌ شهرهای استان احداث شده که این موضوع باید با جدیت و اهتمام ویژه مدیریت و کنترل شود و از افزایش این آمار جلوگیری به عمل آید، چرا که این موضوع می‌تواند در آینده بسیار مشکل‌ساز باشد و مشکلات قابل توجهی را برای همگان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از شهرداران این است که در رابطه با جلوگیری از حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای بی رویه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم مشکلات پیش رو را با همکاری و مشارکت همدیگر در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به این که برای اجرای واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری 16 دستگاه اجرایی مشارکت دارند، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی با هدف پیشگیری از تخلفات شهری فعالیت می‌کنند و در این زمینه شاهد خروجی‌های موفقی هستیم.

خدادادی گفت: از سال 91 تاکنون میزان احداث واحدهای غیرمجاز به 200 واحد رسیده است که این موضوع مشکلاتی را به همراه داشته است و برخی از مشکلات شهری مانند سد معبر، تخلیه نخاله، وجود مکان‌های مخروبه، ترافیک شهری ، تکدی‌گری و  حفظ حریم رودخانه و راه‌ها نیز از دیگر عوامل مشکل‌ساز هستند که باید به طور همه‌جانبه کنترل و نظارت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار