معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از تصویب فرآیند صدور کارت ویژه واردات کالا در منطقه خبر داد
کد خبر: ۴۳۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 29 May 2017
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از تصویب فرآیند صدور کارت ویژه واردات کالا در منطقه خبر داد

 محمد رضا معتمدی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها در نشست ویژه خود با خبرگزاریها و رسانه ملی، از ایجاد ساختار جدید در فعالیت های تجاری، بازرگانی و فضای کسب و کار در آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: پس از تصویب شیوه نامه گمرکی توسط اعضای محترم هیئت مدیره این سازمان در اواخر اردیبهشت سال جاری، کمیته توسعه تجارت تشکیل که حاصل آن، تصویب صدور کارت واردات کالا و جدول تعرفه عوارض کالای مصرفی در منطقه بود.

معاون سرمایه گذاری در این باره افزود: کارت واردات کالا ویژه شهروندانی از آبادان و خرمشهر  است که به فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و کسب و کار مشغول هستند. در اولین جلسه ای که کمیته توسعه تجارت در مورخ ۳ خرداد ماه با حضور مدیریت های این معاونت، نمایندگان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق های بازرگانی و اصناف و ادارات صنعت، معدن و تجارت آبادان و خرمشهر تشکیل شد، موضوع طراحی فرآیند ویژه صدور کارت واردات کالا در اروند مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت.

معتمدی در خصوص دستور العمل صدور کارت واردات کالا گفت: صدور این کارت مستلزم دارا بودن مجوز فعالیت صنفی برای فعالان کسب و کار است و قوانین و مقررات واردات کالا برای دارندگان این کارت شامل کلیه کالاهای مجاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی است.

وی افزود: فعالان صنفی در منطقه آزاد اروند نیز تنها زمانی می توانند از این کارت برای واردات کالا استفاده کنند که  آن کالاها متناسب با رسته فعالیت مندرج در پروانه کسب آنها باشد.

معتمدی در بخشی دیگر خاطر نشان کرد: در نظام فعالیت های تجاری در اروند، پیش اظهاری فعالیت قبل از واردات کالا در گمرک منطقه آزاد اروند جایگزین ثبت سفارش واردات کالا شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب کارهای سازمان منطقه آزاد اروند  عنوان کرد: در کمیته توسعه تجارت منطقه آزاد اروند، علاوه بر موضوع طرح صدور کارت واردات کالا، جدول تعرفه های عوارض کالاهای مصرفی و مسافری ویژه منطقه به تصویب رسید.

در این باره فهرستی مشتمل بر ۲۹ عنوان کالا در جدولی تهیه و تنظیم شده است که طی آن حدقل عوارض ۵ و حداکثر آن برای واردات کالاهای مذکور ۷ درصد است.

محمد رضا معتمدی در پایان خاطر نشان کرد: در کمیته توسعه تجارت منطقه آزاد اروند اقدامات اساسی در حوزه تجارت و کسب و کار و  بهبود فضای آن در حال طراحی و تدوین است و اقداماتی که در بالا به آنها اشاره شد طرحی آغازین برای این منظور است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، تحولی شایسته را در اقتصاد بازار آبادان و خرمشهر شاهد خواهیم شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار