معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها:
محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل کمیته ای جدید در راستای فعالیت های پس از استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی در حوزه تجارت و بازرگانی در منطقه خبر داد
کد خبر: ۴۳۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 29 May 2017
محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل کمیته ای جدید در راستای فعالیت های پس از استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی خروجی در حوزه تجارت و بازرگانی در منطقه خبر داد.

 محمد رضا معتمدی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها در گفتگوی ویژه خبری خود با خبرگزاری ها و صدا و سیمای مرکز آبادان، از فعالیت های حوزه تجارت و توسعه کسب و کارها، پس از استقرار گمرک در مبادی خروجی خبر داد و گفت: ساماندهی فعالیت های کسب و کار و تجارت و تعریف رویه جدید در شرایط پس از استقرار گمرک در مبادی خروی، از مهم ترین اولویت های ما در این معاونت است و با همت متخصصین و کارشناسان حوزه سرمایه گذاری این سازمان و برخی نهادها و دستگاه های اجرایی وابسته و همچنین با عنایت اعضای محترم هیئت مدیره، شیوه نامه ای گمرکی تهیه و تنظیم شد که اولین بازخورد آن تشکیل کمیته توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند بود.

معتمدی در این باره افزود: تنظیم بازار و راه و روش های عرضه کالا در فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابت سالم در بازار خرد منطقه، از مهم ترین اهداف تشکیل کمیته توسعه تجارت و صادرات منطقه آزاد اروند است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها خاطر نشان کرد: تا قبل از استقرار گمرک در مبادی خروجی منطقه آزاد اروند، بسیاری از فعالیت های اقتصادی در منطقه چارچوب و سیاست گذاری سرزمین اصلی را داشت اما امروز می توان به راحتی دستاورد این رویداد بزرگ را در فضای کسب و کار مشاهده کرد. 

تشکیل کمیته توسعه تجارت از این دست سیاست گذاری هایی است که می تواند در اقتصاد خرد منطقه تحول ساختاری را ایجاد کند چرا که مبنی و هدف این کمیته تعدیل سازی و نظام مند سازی بازار کسب و کار در آبادان و خرمشهر است.

محمد رضا معتمدی در پایان با اشاره به تشکیل اولین جلسه کمیته توسعه تجارت در منطقه اظهار کرد: ساماندهی و راه اندازی فعالیت های اقتصادی در محدوده جدید منطقه آزاد اروند و آغاز فعالیت گمرک مستقر شده در مرز میان منطقه آزاد و  سرزمین اصلی، تهیه جدول تعیین تعرفه های واردات کالا به منطقه و شرایط و ملزومات آن، از مهم ترین موضوعاتی بود که در اولین جلسه تشکیل کمیته توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. علاوه بر آن در این جلسه دو موضوع جدول تعرفه عوارض کالای مصرفی و کالای مسافری و  طرح صدور کارت واردات کالا نیز به تصویب رسید.

منبع: تابناک
برچسب ها: محمد رضا معتمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار