شرایط اقلیمی استان خوزستان و مسائل زیست محیطی مانند ریزگردها و لزوم گسترش فضای سبز در این خطه بر هیچ فردی پوشیده نیست و هر ازگاهی خبر کاشت چندین اصله درخت توسط یکی از دستگاه ها منعکس می گردد اما کمتر پیش آمده است که این نهال ها، مثمر باشند و رویکرد مدیریت یک مجموعه کاشت درختان مثمر باشد
کد خبر: ۴۳۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 29 May 2017
شرایط اقلیمی استان خوزستان و مسائل زیست محیطی مانند ریزگردها و لزوم گسترش فضای سبز در این خطه بر هیچ فردی پوشیده نیست و هر ازگاهی خبر کاشت چندین اصله درخت توسط یکی از دستگاه ها منعکس می گردد اما کمتر پیش آمده است که این نهال ها، مثمر باشند و رویکرد مدیریت یک مجموعه کاشت درختان مثمر باشد.

شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان، مجموعه ای است که برنامه ریزی خود برای گسترش و توسعه فضای سبز در سطح شهرکهای صنعتی استان با توجه به سخت و خشک بودن فعالیت های صنعتی را بر کاشت درختان مثمر قرار داده است و در همین راستا در سال گذشته نخستین بوستان مرکبات در سطح شهرکهای صنعتی استان در اندیمشک با مساحت 80 هزار متر مربع احداث شد.

همچنین در شهرک صنعتی باغملک 5 هزار متر مربع، شهرک صنعتی ایذه 25 هزار متر مربع، شهرک صنعتی دزفول یک 1 هزار و 500 متر مربع و شهرک صنعتی دزفول دو، 3 هزار متر مربع به زیر کشت درختان مثمر رفته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: زیباسازی فضای عمومی شهرکهای صنعتی خوزستان، تغییر نوع کاشت از نهال های غیر مثمر به مثمر در شهرکهایی که در نقاط مناسبی از نظر آب، هوا و خاک برای رشد این نهال ها قرار دارند، افزایش سطح نشاط عمومی در بین کارکنان واحدهای صنعتی و ... از اهداف مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان می باشد.

" اخلاق محمدیان " بیان کرد: کاشت درختان مثمری مانند پرتقال، نارنج، زیتون، توت فرنگی، انگور، هلو و ... در سطح شهرکهای صنعتی خوزستان ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار