جلسه هم اندیشی و هماهنگی نظارتهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان، با حضور رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ، نماینده اتاق اصناف ، رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشی ها ، مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی و کارشناسان مرکز بهداشت سه شنبه نهم خردادماه در دفتر ریاست برگزار گردید
کد خبر: ۴۳۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 31 May 2017
جلسه هم اندیشی و هماهنگی نظارتهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان، با حضور رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ،  نماینده اتاق اصناف ، رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشی ها ، مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی  و کارشناسان مرکز بهداشت   سه شنبه نهم خردادماه در دفتر ریاست برگزار گردید .

در ابتدای جلسه، مهندس مهرداد شریفی  در باره اجرای برنامه سلامت رمضان با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و روزه داران و ایمنی آب و موادغذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بيماري هاي مرتبط با آب و مواد غذایی  نکاتی بیان کرد .
 
شریفی اظهار داشت:  اهم فعالیت ها در راستای اجرای برنامه مذکور، انجام هماهنگی های لازم به منظور استفاده از مشارکت سایر بخش ها و سازمان ها جهت اجرای برنامه  ، آموزش و اطلاع رسانی عمومی  و نظارت و بازرسی است. 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، با اعلام آنکه صدور کارت سلامت برای خادمین مساجد غرب اهواز رایگان می باشد، خاطرنشان کرد: از نظر اصول بهداشتی و نیز جهت احترام به شان مساجد و مومنان ، رعایت مسائل بهداشتی در  مساجد و هیات های مذهبی بسیار حائز اهمیت است.

 وی افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار  امام جماعت مساجد ، طلاب و کارشناسان مذهبی در آگاه سازی مردم، از ایشان دعوت کرد تا همسو با فعالیتهای آموزشی مرکز بهداشت، در سخنرانی های خود به بیان مسائل مرتبط با سلامت بپردازند. . مهندس شریفی تمام هزینه های کارت سلامت رایگان اعلام نمودند .

در ادامه دکتر موسوی نسب- رییس شبکه دامپزشکی، به بیان مشکلات موجود در رستورانها و همچنین کشتارهای غیر مجاز دام در سطح شهر پرداخت.

 در پایان بعد از بحث و تبادل نظر، موارد زیر به تصویب رسید:

کارشناسان بهداشت محیط در اسرع وقت و طبق برنامه زمانبندی، از تمامی مساجد تحت پوشش بازدید کنند و ضمن ارائه آموزشهای لازم به متولیان،  گزارش مشکلات موجود را به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام نمایند .

طی گشت مشترک بازرسی از رستورانها و آشپزخانه ها توسط مرکز بهداشت ، شبکه دامپزشکی ، اتاق اصناف با محوریت شبکه دامپزشکی  انجام گردد.

بازدید از رستورانها و اماکن بین راهی توسط شبکه دامپزشکی و مراکز بهداشت  تشدید گردد.  

سازمان تبلیغات اسلامی به تمام مساجد ، تکایا و هیت های مذهبی، در مورد رعایت مسایل بهداشتی مکاتبه کند.

سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به معرفی خادمین مساجد به مراکز بهداشت جهت اخذ کارت سلامت اقدام نماید .

سازمان تبلیغات اسلامی، هماهنگی لازم جهت برگزاری جلسه و نشست آموزشی با طلاب و متولیان مساجد را بعمل آورد  

سازمان تبلیغات اسلامی، نسبت به ارسال لیست محلهای تهیه غذا و نذورات  به مراکز بهداشت و شبکه دامپزشکی جهت  بازرسی و نظارت بیشتر اقدام نماید .

اتاق اصناف نسبت به بررسی تداخل صنفی در صنوف  تحت پوشش و جلوگیری از عرضه مواد غذایی در خارج از صنف قید شده در پروانه کسب اقدام و از فعالیت متخلفان جلوگیری کند .

اتحادیه قنادان  به تمام صنوف تحت پوشش ابلاغ نماید که از خرید زولبیا و بامیه  از کارگاههای غیر مجاز و غیر بهداشتی خودداری کنند . 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار