استاندار خوزستان گفت:
خوزستان از نظر میزان حمل کالا رتبه اول و در جابه جایی مسافر مقام سوم کشوری را داراست ولی متاسفانه از نظر استانداردهای جاده ای در مکان ششم قرار دارد
کد خبر: ۴۳۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 01 June 2017
 استاندار خوزستان گفت: خوزستان از نظر میزان حمل کالا رتبه اول و در جابه جایی مسافر مقام سوم کشوری را داراست ولی متاسفانه از نظر استانداردهای جاده ای در مکان ششم قرار دارد.

 
غلامرضا شریعتی در نشست کارگروه ترافیک در سالن اداری استانداری خوزستان افزود:فقدان استانداردهای لازم در جاده های استان ، سبب بروز تصادف های رانندگی و از بین رفتن بخشی از سرمایه های معنوی و مادی استان در سال های اخیر شده است.

وی گفت: برای رسیدن به رتبه سوم استاندارد جاده ای در استان به ساخت 2 هزار کیلومتر راه جدید نیاز داریم که در این راستا ساخت 475کیلومتر راه جدید در دست انجام است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه دنیا به تناسب توسعه راههای ارتباطی ، به سمت توسعه شبکه ریلی رفته ،اظهار کرد:در کشور ما نیز در برنامه ششم توسعه ، توجه ویژه ای به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شده است.

شریعتی افزود:در برنامه ششم توسعه ، یک درصد فروش نفت به توسعه شبکه راه آهن اختصاص یافته و رقم قابل توجهی از ارزش افزوده نیز برای گسترش شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که این نگاه جدید به توسعه شبکه ریلی در کشور ، بی سابقه است.

استاندار خوزستان به اهمیت راه آهن در توسعه و رونق اقتصادی خوزستان نیز اشاره کرد افزود: استان خوزستان دو اداره کل راه آهن در اهواز و اندیمشک دارد که نشان از اهمیت از راه آهن در استان است ولی با این حال از ظرفیت های راه آهن در حمل بار و مسافر به طور کامل استفاده نشده است.

شریعتی ، اجرایی شدن خط آهن اهواز -شهرکرد - اصفهان را از برنامه های قطعی استان بیان کرد و افزود: این طرح زیربنایی را که مورد تاکید رئیس جمهوری است و تفاهم نامه آن با کره ای ها امضا شده به هیچ وجه نباید رها شود.

وی گفت: با توجه به گسترش صنایع پتروشیمی ، آلومینیوم و فولاد در بسیاری از شهرهای استان ، در آینده به راه آهن نیاز مبرم داریم از این رو تلاش می کنیم در برنامه ششم توسعه ، سهم مناسبی از راه آهن را برای خوزستان بگیریم.

شریعتی به در پیش بودن سفرهای تابستانی و اتکا مردم خوزستان به استفاده از راه آهن اشاره و ابراز امیدواری کرد سفرهای تابستانی شهروندان خوزستانی با حداکثر ضریب ایمنی و حداقل خسارت انجام شود.

در این نشست سرهنگ رضا دولتشاهی با بیان اینکه حمل و نقل کالا و محموله های سنگین در سطح استان خوزستان سبب تصادف های زیاد در جاده های استان شده است خواستار استفاده از ظرفیت خطوط ریلی استان در جا به جایی کالا با هدف روان سازی ترافیک و جلوگیری از تصادف های مرگبار شد.

فرامند هاشمی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بر تهیه طرح جامع ترافیک در شهرهای استان به خصوص کلانشهر اهواز تاکید کرد.

در این نشست چالش ها و مشکلات ترافیکی ، حمل و نقل درون شهری مسافر و بار و وضعیت ترافیکی راههای منتهی به شهرهای حمیدیه ، هویزه و دشت آزادگان(سوسنگرد) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر نوسازی ناوگان مسافری درون شهری این شهرها تاکید شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: غلامرضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار