استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن کریم در استان، اظهار کرد: غنای این نمایشگاه سال به سال با توجه به اهمیتی که به سلیقه مخاطبان داده شده، افزایش می یابد
کد خبر: ۴۳۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 03 June 2017
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن کریم در استان، اظهار کرد: غنای این نمایشگاه سال به سال با توجه به اهمیتی که به سلیقه مخاطبان داده شده، افزایش می یابد.

دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان،در حاشیه بازدید  از یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد که در موزه هنرهای معاصر اهواز برپاست، در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکریم در ماه رمضان که ماه بهار قرآن است توفیقی حاصل شد که بتوانیم این نمایشگاه را در شان استان و در حد استانداردهای مناسب برپا کنیم.

وی افزود: تنوعی که در نمایشگاه وجود دارد برای رده های سنی مختلف و در جهت انس با قرآن، ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدای گرانقدر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد: سال به سال بر غنای این نمایشگاه در استان افزوده و به شیوه هایی عمل شود که انس با قرآن در رده های سنی مختلف و مطابق با ذوق و سلیقه آنها گسترش یابد و از این طریق قرآن را در جامعه از سنین کودکی و نوجوانی تا کهنسالی ترویج دهیم.

شریعتی، با بیان اینکه آن موقع است که جامعه ما قرآنی شده و به تدریج اخلاق، رفتار و عملکرد ما بر اساس آموزه های قرآن و شرع مقدس خواهد بود، اضافه کرد: با الگو قراردادن قرآن در عمل می توانیم بیش از پیش این امور را در کشور، استان و منطقه پایه گذاری کنیم.

 وی جایگاه قرآن را در خوزستان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: خوزستان دروازه ورود تشیع و استان ولایتمداری است که با قرآن و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مانوس بوده و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در همه نقاط شهرها و روستاها ساری و جاری است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با روش های نوین و همراه با پیشرفت تکنولوژی، فرهنگ قرآنی در جامعه گسترش یابد و در عمل هم جامعه بر پایه قرآن باشد و دستورات و توصیه های این کتاب آسمانی را چراغ راه خود قرار دهیم.

استاندار خوزستان، با تقدیر از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی در بسط و گسترش قرآن، عنوان کرد: سعی ما بر این است که با برگزاری منظم جلسات شورای گسترش فرهنگ قرآنی، در حد امکان به این موسسات و کانون ها کمک کنیم تا بتوانند به رسالتی که بر عهده دارند که همانا گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است، بیشتر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر این فرهنگ از سوی مردم ترویج یابد، پذیرش آن هم بیشتر می شود، تصریح کرد: کانون های مساجد و موسسات قرآنی باید با راهبری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، این مساله را در جامعه و در طیف های مختلف بیش از پیش عملیاتی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار