در روزگاری که انفجار دانش و اطلاعات، دنیا را با مولفه های متعددی به دنیای فرصت ها و تهدیدها تبدیل کرده است نقش آموزش و پرورش فعال، پویا، کارآمد و اثر بخش نه تنها بعنوان یک ضرورت اجتماعی بلکه برای بقاء در عرصه پر تلاطم زندگی بسیار حائز اهمیت است
کد خبر: ۴۳۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 06 June 2017
بر این اساس استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای مادی و معنوی مردمی برای داشتن آموزش و پرورش سرزنده و با نشاط امری اجتناب ناپذیر است. در همین جهت مدارس غیر دولتی با هدف ایجاد رقابت سالم بین مدارس، و به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزشی و پرورشی در نظام آموزش و پرورش شکل گرفته است.

 شهرستان شوشتر  نیز برای ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزشی از این امر مستثنی نیست به طوری که  آموزشگاههای غیردولتی نظیر آموزشگاه آینده سازان با به کارگیری کادری مجرب، تحصیلکرده و متعهد در این مسیر گام برمی دارند.

این آموزشگاه نه تنها در ابعاد آموزشی و تربیتی تلاش می کند بلکه سعی دارد که آموزش های مطلوب را همگام با دیگر کشورهای دنیا به دانش آموزان خود بیاموزد. 

بی شک استفاده از روشها و تکنولوژی های به روز و مدرن این مرکز آموزشی خلاق و پویا در شوشتر، علاوه بر شاخص های تعلیم و تربیت، با ارائه ی تغییراتی در اهداف، برنامه های درسی و ارائه راه و روش های بهینه، مسائل و پرسش های نو، دانش آموزان یکی از کهن ترین شهرهای جهان را با مؤلفه های تازه ای روبرو خواهد کرد تا بتوانند در آینده پرچم داران موفقی برای استان خوزستان و کشور عزیزمان ایران بر فراز قله های پر افتخار علم، دانش، اقتصاد، امنیت و اقتدار ملی و دیگر اهداف بلند کشور اسلامیمان ایران همیشه جاوید باشند.

 احمدعلی فرجیان پور روش تدریس بکار گرفته شده در مدارس غیر دولتی آینده سازان را یکی از شاخص های برتر عنوان کرد و اظهار داشت: روش تدریس در این آموزشگاه مشارکتی و دانش آموز محور  است و معلم تسهیل کننده یادگیری است به طوری که در این روش دانش آموزان بعد از یادگیری درس موردنظر، گروه بندی شده و اعضای گروه آن را برای سایر دانش آموزان تدریس می کنند.

وی افزود: این روش تدریس جزو روش های به روز و مدرن است و باعث یادگیری بهتر درس، بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان و تقویت فن بیان آنها می شود. چرا که بعضی از دانش آموزان توانایی صحبت کردن در جمع را ندارند و دچار اضطراب می شوند، لذا به کار گیری این روش عزت نفس آنها را تقویت می کند.

موسس مدارس غیردولتی آینده سازان شوشتر نقش مدرسه را در تربیت نسلی مؤمن، متخلق به اخلاق اسلامی، پرسشگر، فکور، پویا، خلاق، کارآفرین، سالم، بانشاط و ...، نقش اساسی و تحول‌آفرین ذکر کرد و ادامه داد: این مرکز آموزشی مجتمعی اخلاق محور، محیطی امن، متناسب با اخلاق و شئونات اسلامی را برای دانش آموزان فراهم کرده تا خانواده ها بتوانند فرزندانشان را با آرامش و خیال راحت برای تحصیل به خارج از منزل بفرستند. 

 وی با اشاره به برگزاری سفره های سلامت اذعان داشت: در این آموزشگاه تغذیه دانش آموزان کنترل می شود به طوری که به سبب برگزاری سفره های سلامت و آموزش استفاده از غذاها و صبحانه سالم، به عنوان مدرسه مروج سلامت معرفی شده و از شبکه بهداشت شهرستان لوح تقدیر دریافت کرده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: پیگیری مسائل بهداشتی، آموزشی، تربیتی، ورزشی و فرهنگی هنری، برگزاری آزمون آنلاین، آشنایی دانش آموزان با سیستم های نوین آموزشی و ارزیابی معلومات آنها از دیگر شاخص های موسسه آینده سازان به شمار می آیند.

 وی کسب مقام های مختلف توسط دانش آموزان را از افتخارات آموزشگاه بیان داشت و گفت: استعدادیابی دانش آموزان در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی، قرآنی و آموزه های دینی، طراحی، خوشنویسی، موسیقی، ورزش های متنوع و ...  تشکیل شورای دانش آموزی برای پیشبرد مسائل گوناگون، برگزاری کلاس های فوق برنامه و توانمندسازی، آشنا کردن و تدریس برای دانش آموزان در مکان های تاریخی و باستانی، نهادینه کردن رفتار نیک در آنها از طریق برگزاری جشن ادب و استفاده از روش های نوین و به روز آموزشی از فنون به کار گرفته شده در این موسسه محسوب می شوند.

موسس مدارس غیردولتی آینده سازان شوشتر با بیان اینکه ما باید در همهٔ عرصه ها از استعدادهای بی‌شمار فرزندان این کشور بهره بگیریم، تاکید کرد: هنرنمایی، ابتکارات و نوآوری های دانش آموزان ما، باید به برطرف شدن مشکلات کشورمان بینجامد.

وی دانش آموزان را سرمایه ها و آینده سازان اصلی کشور دانست و گفت: آنها می توانند با خلاقیت، ابتکار و نوآوری عرصهٔ شکوفایی را برای کشور خود و دیگر کشورها فراهم کنند.
فرجیان پور در پایان تصریح کرد: با توجه به استقبال بی نظیر و درخواست عمومی خانواده ها مسوولان آموزش و پرورش جهت توسعه این مجموعه آموزشی، تربیتی و  پرورشی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار