مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:
دمای هوای بسیاری از شهرهای استان تا آخر هفته به 50 درجه سانتیگراد می رسد
کد خبر: ۴۳۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 06 June 2017
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای بسیاری از شهرهای استان تا آخر هفته به 50 درجه سانتیگراد می رسد.

کوروش بهادری با اعلام اینکه در روزهای آینده دمای هوا در استان به تدریج افزایش می یابد و پیش بینی می شود تا اواخر هفته دمای هوا در اهواز و بسیاری از شهرها به 50 درجه برسد اظهار کرد: در روزهای آتی به جز افزایش دما، دمای خوزستان تا آخر هفته به 50 درجه می رسدپدیده خاصی را در استان نخواهیم داشت.



وی افزود: اهواز به عنوان گرم ترین شهر کشور شناخته شده است و در هفته گذشته دمای این شهر به 47 درجه سانتیگراد رسید که بعد از آن زاهدان با 40 درجه در رتبه دوم قرار داشت.



بر اساس اطلاعیه کل هواشناسی خوزستان، با توجه به استقرار الگوی تابستانه پرارتفاع جنب حاره تا آخرهفته جاری بر روی خوزستان که پیامد آن وقوع دمای نزدیک به 50 درجه سانتیگراد در بیشتر مناطق است، به شهروندان توصیه می شود: صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب را مورد توجه قرار دهند.



مدیر کل هواشناسی خوزستان همچنین با بیان اینکه دمایی که شهروندان توسط دماسنج های نصب شده در خودروها اندازه گیری می کنند، ملاک نیست اظهار کرد: اندازه گیری دما بر اساس شاخص های سازمان جهانی هواشناسی (WMO) انجام می شود که بر اساس آن باید دماسنج در ارتفاع 1 و نیم متری، به دور از تشعشع خورشید و در سایه قرار گیرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: کوروش بهادری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار