معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به جمعیت 770 هزار نفری حاشیه‌نشین در سطح استان، گفت: استفاده از اعتبارات ملی، استانی و دستگاهی در کنار هم می‌تواند آسیب‌ها را در مناطق حاشیه‌نشین استان کنترل کرده و کاهش دهد
کد خبر: ۴۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 07 June 2017
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به جمعیت 770 هزار نفری حاشیه‌نشین در سطح استان، گفت: استفاده از اعتبارات ملی، استانی و دستگاهی در کنار هم می‌تواند آسیب‌ها را در مناطق حاشیه‌نشین استان کنترل کرده و کاهش دهد.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده در دومین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان خوزستان که امروز(16 خردادماه) برگزار شد، با اشاره به لزوم ارائه طرح‌ها و گزارش‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاه‌ها اظهار کرد:‌ تخصیص اعتبارات و تقسیم کار ملی منوط به تایید طرح‌ها از سوی استانداری شده است و تخصیص آخر را ما باید ابلاغ کنیم؛ اگر گزارش‌ها طی امروز یا فردا ارائه شوند، تاییدیه کار نیز زودتر به دستگاه‌ها ارسال می‌شود تا اعتبار تخصیص داده شود.

وی با بیان این‌که هفته آینده در شورای اجتماعی کشور جهت ارائه گزارش کارها‌ حضور خواهد داشت، افزود: با وجود این‌که در چند ماه اخیر درگیر بحث‌های سیاسی انتخابات بودیم اما گزارش‌ها از خوزستان برای شورای اجتماعی کشور ارسال شد.

 این گزارش‌ها در مورد مشکلات و مسائل خوزستان بود و به وجود 770 هزار نفر حاشیه‌نشین در سطح استان و مشکلات فراوانی که در این زمینه وجود دارد، اشاره داشت که منجر به تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگی و اجتماعی شد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر کارهایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام شد، کارهایی نیز در حوزه عمرانی آغاز شده است که تکمیل‌کننده حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی عنوان کرد: ‌در حوزه استانی مشکلی نداریم و از اعتبارات استانی نیز می‌توانیم استفاده کنیم ولی متاسفانه در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که کمیته کارگروه فرهنگی و اجتماعی خوزستان در پنج سال گذشته حتی یک طرح ارائه نداده است تا ما برای آن اعتبار بگیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این‌که اعتبارات طرح‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به امور عمرانی بسیار کمتر است، گفت: در چند ماه اخیر استاندار خوزستان و همچنین همکاران در حوزه‌ امور اجتماعی و معاونت سیاسی اجتماعی کارهایی را آغاز کرده‌اند و امیدوار هستیم با هماهنگی در امور و اثربخشی این اعتبارات بتوانیم اقداماتی را با حرکت سریع‌تری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: استفاده از اعتبارات ملی، استانی و دستگاهی در کنار هم می‌تواند آسیب‌ها را در مناطق حاشیه‌نشین استان کنترل کرده و کاهش دهد.

حسین‌زاده با اشاره به تشکیل کمیته‌ای به منظور هماهنگی اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌ها در این زمینه بیان کرد:‌ اعتبارات اجتماعی پول نقد است و به محض مصوب شدن طرح‌های اجتماعی و فرهنگی، اعتبارات آزاد می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار