امام جمعه موقت اهواز با اشاره به پربار بودن یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان اظهارکرد: این نمایشگاه در ترویج فرهنگ قرآنی گام موثری برداشته است
کد خبر: ۴۳۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 10 June 2017
حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در حاشیه برپایی یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد،گفت: خوشبختانه برپایی این نمایشگاه کاری شایسته است و قدم های خوبی هم در برقراری اصل نمایشگاه و هم محتوابخشی به آن برداشته شده است.

 وی ابراز کرد: بعضی از غرفه ها کاملا متناسب با نیازهای زمانه است و فعالیت های خوبی انجام شده است.

حاجتی ادامه داد: به ویژه در بُعد ترویج فرهنگ قرآنی و دینی، فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت باورهای مذهبی در کودکان و نوجوانان شاهد فعالیت های گسترده ای در یازدهمی نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان هستیم.

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: ارائه آثار فاخر در زمینه های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی و حتی فرهنگ دفاع مقدس در این نمایشگاه کاملا مشهود است به طوری که آخرین آثار فاخر ارائه شده از جمله بعضی آثار مربوط به خاطرات دفاع مقدس که توصیه و تاکید مقام معظم رهبری است هم در این نمایشگاه وجود دارد که باید از دست اندرکاران آن تقدیر و تشکر کرد.

 وی در بخش دیگر سخنان خود بر حفظ و اداره مساجد در ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید به فرمایش کلیدی امام راحل (ره) مراجعه کنیم که فرمودند مساجد سنگرند، سنگرها را حفظ کنید.

 حاجتی اضافه کرد: وقتی مساجد را امام (ره) با تعبیر سنگر یاد کردند، نشان دهنده این است که باید در این مساجد به ترویج باورهایی بپردازیم که سنگر حفظ این کشور هستند و در راس تمام این باورها، باورهای قرآنی، آموزه های قرآنی و معارف قرآنی قرار دارد.

وی به فعالیت های کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد واقعا تا امروز قدم بزرگی را در جهت ترویج فرهنگ دینی در مساجد ما و در کشور و استان برداشته اند و تقویت این کانون های قطعا می تواند این قدم ها را استوارتر کند.

امام جمعه موقت اهواز، خاطر نشان کرد: فعالیت کانون های مساجد موجب می شود کسانی که در مساجد حضور پیدا می کنند به خصوص نوجوانان و جوانان، در عرصه فرهنگ دینی ثابت قدم تر حرکت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار