امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با به صحنه آمدن قرآن کریم، بسیاری از شاخص‌های قرآنی در جامعه محقق شد، گفت: مصداق آیه قرآن کریم که می‌فرماید راهی برای تسلط کفار بر مسلمانان نیست، از این گونه شاخص‌ها است؛ به گونه‌ای که پیش از انقلاب در تسلط کامل کفار بودیم؛ اما در حال حاضر به تنها کشوری تبدیل شدیم که در مقابل استکبار ایستاده است
کد خبر: ۴۳۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 10 June 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در یادواره شهدای طریق الحسین(ع) در حاشیه یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز، با اشاره به عظمت قرآن کریم به عنوان معجزه حضرت رسول اکرم(ص) گفت: در میان همه معجزات رسولان الهی از حضرت آدم تا حضرت خاتم(ص)، معجزه‌ای بالاتر از قرآن نداشته‌ایم. آنچه در تمام مراحل زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی و... در زندگی به آن نیاز داریم در قرآن کریم گنجانده شده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از دستورات قرآن کریم نقش زیادی در زندگی فردی و اجتماعی ما دارد و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: یکی از این دستورات، یادکردن زیاد نعمت‌های الهی است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌هایی که انقلاب به جامعه ما ارائه کرد، روی آوردن بیشتر و بیشتر به قرآن است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: پیش از انقلاب، قرآن کریم مهجور بود. طوری که در مدرسه‌ای که پیش از انقلاب در آن تحصیل می‌کردیم، دو قاری قرآن وجود داشت که سطح قرائت آن‌ها نسبت به قاریان کنونی بسیار پایین بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن کریم در صحنه‌های مختلف به میدان آمد و هم‌اکنون شاهد آن هستیم که در مهدها و مدارس و حتی دانشگاه‌ها واحد درسی به نام متون اسلامی وجود دارد تا تمام دانشجویان با قرآن کریم و قرائت قرآن آشنا شوند.

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با به صحنه آمدن قرآن کریم، بسیاری از شاخص‌های قرآنی در جامعه محقق شد و مصداق آیه قرآن کریم که می‌فرماید: «... وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا؛... و خداوند هرگز بر [زیان] مؤمنان براى کافران راه [تسلطى] قرار نداده است» از جمله این شاخص‌ها است. پیش از انقلاب اسلامی در تسلط کامل کفار بودیم؛ اما در حال حاضر به تنها کشوری تبدیل شدیم که در مقابل استکبار ایستاده است.

حسن‌زاده ادامه داد: در آن زمان اگر کشوری اقدام به انقلاب می‌کرد باید با همکاری یکی از قدرت‌های آمریکا و شوروی این کار را انجام می‌داد؛ اما ملت ما با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ به شوروی و نه غربی نه شرقی انقلاب خود را به پیروزی رساندند. همان‌طور که هم‌اکنون شاهد آن هستیم که ملت در تمام موارد با وجود توطئه‌ها و فشارهای گوناگون سربلند است.

امام جمعه موقت اهواز با تصریح به اینکه هنوز با قرآن کریم فاصله داریم، اظهار کرد: گرچه بسیاری از شاخص‌های قرآنی را در جامعه مشاهده می‌کنیم؛ اما باید فرمایشات قرآن در تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی نیز در جامعه عملی شود.

وی در ادامه درباره برپایی یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز گفت: نمایشگاه قرآن و عترت به صورت همزمان در سراسر کشور و با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است. برپایی این نوع نمایشگاه‌ها در جمهوری اسلامی بر عهده این وزارت‌خانه است که افتخار بسیار بزرگی است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ«(آل عمران،۱۶۹) گفت: این آیه در زمره آیاتی است که در رابطه با جنگ اُحد نازل شد. در این جنگ مسلمانان شکست سختی خوردند، به طوری که افرادی که در جنگ شرکت نکرده بودند، خانواده‌های شهدای جنگ اُحد را سرزنش کرده که چرا در جنگ شرکت کردید. قرآن کریم به این خانواده‌ها دو پاسخ داده است که یکی از آن‌ها این است که آیا شما می‌توانید با وجود آنکه در جنگ شرکت نکرده‌اید، مرگ را از خود دور کنید؟ پاسخ دوم قرآن کریم به این خانواده‌ها هم این است که فکر نکنید این شهدا مرده هستند، بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

حسن زاده با بیان اینکه استان خوزستان در دوران‌‌های مختلف شهدایی تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: به شهادت رسیدن شهدای حادثه حله که بسیاری از آن‌ها را بانوان تشکیل داده‌اند، سند دیگری بر جنایات آمریکا، سعودی و تروریست‌های تکفیری اضافه می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حامیان تروریست‌ها با حمایت و تجهیز تروریست‌ها باعث ناامنی خود خواهند شد، گفت: ما خواهان ناامنی در هیچ جای جهان نیستیم و امنیت باید در تمام جهان و برای تمام مردم به صورت یکسان وجود داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار