مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: سالانه چهار هزار تن نعناع فلفلی از یک هکتار مزرعه این شهرستان تولید می شود.
کد خبر: ۴۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 06 June 2015

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، قاسم حکمت شعار در بازدید از واحدهای سورتینگ مرکبات و واحد تولید عرقیات گیاهی و اسانس گیری در شهرستان سوادکوه شمالی گفت: برای تامین و حفظ سلامت جامعه لازم است اطلاع رسانی، ارتقا سطح فرهنگ و آگاهی شغلی کشاورزان، افزایش آگاهی جامعه، افزایش نظارت در مراحل تولید مواد غذایی و ذخیره سازی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بازدید از واحد عرقیات و اسانس گیری این شهرستان گفت: یک هکتار مزرعه نعناع فلفلی سالانه چهار هزار تن و روزانه یکصد و 60 لیتر عرق نعناع تولید می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه همچنین از آغاز برداشت سیر در 60 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علیرضا مرادیان از آغاز برداشت سیر در 60 هکتار از مزارع شهرستان سوادکوه خبر داد و افزود: با توجه به نقش ارزنده سیر در تغذیه انسان به صورت تازه خوری و دارویی، سهولت کشت این محصول، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و درآمدزایی برای خانوار روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه توجه به توسعه کشت و افزایش تولید این محصول را در سرلوحه برنامه ها و سیاست های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: سیر تولید شده در این شهرستان دارای متوسط عملکرد بالای 15 تن در هکتار است که دارای کیفیت مناسب تری نسبت به سایر مناطق می باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه یادآور شد: در 100 هکتار از مزارع این شهرستان در مرحله اول رهاسازی زنبور تریکو گراما و توزیع تریکوکارت در روستاهای سرخکلا و مته کلا انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار