فرماندار شهرستان شوش؛
رعایت اصول بهداشتی باعث جلوگیری از شیوع بیماری های این فصل خواهد شد ضمن اینکه ضروری است مردم توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 10 June 2017
"رضانجاتی" فرماندار این شهرستان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد شروع گرما را فصل شیوع انواع بیماری های روده ای عنوان کرد وگفت: نظارت بر مراکز عرضه ی مواد غذایی ، سالن های غذا خوری و همچنین آب شرب مصرفی باید در الویت کاری مرکز بهداشت در این فصل از سال قرار گیرد.

 "نجاتی" بر رعایت اصول بهداشتی در نگهداری و کشتار دام  تاکید کرد و گفت: این امر باعث جلوگیری از شیوع بیماری های این فصل خواهد شد ضمن اینکه ضروری است مردم توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند.

وی با تأکید بر آموزش راه‌های پیشگیری از انواع بیماری ها گفت: با آموزش می‌توان سطح سلامت جامعه را ارتقا بخشید که لازم است ادارات مرتبط در این زمینه فعالیت آموزشی داشته باشند و از طرق مختلف نسبت به آگاهی بخشی جامعه اقدام کنند.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در کشتارگاه شهر شوش و راه اندازی سردخانه جهت نگهداری دام، از مرکز بهداشت،شهرداری و دامپزشکی خواست تا نسبت به نظارت بیشتر بر عرصه و توزیع دام و همچنین کارگران شاغل در کشتارگاه اقدام و بر امکانات مورد نیاز کشتارگاه به خوبی نظارت و نسبت به رفع کمبودهای آن اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای فصل تابستان ضروری است تا میزان کلر شبکه آب آشامیدنی شهرستان شوش به ویژه در مناطق روستایی با دقت بیشتری کنترل و نسبت به رفع فوری شکستگی ها اقدام شود.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت و بهداشت جامعه خواستار استمرار هر چه بیشتر نظارت بر واحد های صنفی تولید و عرضه مواد خوراکی، نظارت بر سالن های غذاخوری و مواد پروتئینی و لبنی در شهرستان شوش شد.

غلامرضا ميرزايي سرپرست مركز بهداشت شهرستان شوش نيز گفت:بیماری تب کریمه کنگو ازجمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در دام هیچ‌گونه علائم ظاهری و بالینی ندارد اما در انسان کُشنده است و به‌وسیله گزش کنه آلوده و تماس مستقیم انسان با ترشحات یا خون دام آلوده پدید می‌آید.

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از بیماری التور در فصل گرما،نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان،نظافت شهر،لایروبی و آهک پاشی جویبها توسط شهرداری ها و دهیاری ها،آمادگی مراکز درمانی، ،ساماندهی ماشین های حمل فاضلاب انسانی، توجه به كلر زني آب شرب در روستاها ،اتلاف سگ های ولگرد و جلوگیری از فعالیت قلیان سراها از مهمترين موارد مطرح شده در شوراي سلامت وامنيت غذايي شهرستان شوش بود.

شهرستان شوش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان قرار دارد.
منبع: تابناک
برچسب ها: شوش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار