با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد؛
جلسه کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس به ریاست معاون امور عمرانی استان و در سالن جلسات این معاونت برگزار شد
کد خبر: ۴۳۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 11 June 2017
 جلسه کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس به ریاست معاون امور عمرانی استان و در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.
 
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به شرایط ویژه استان خوزستان در بحث دفاع مقدس اظهار داشت: شرایط ویژه استان در این خصوص با وجود 22 یادمان موجود در مناطق عملیاتی  یک فرصت برای القاء فرهنگ دفاع مقدس به جوانانی است که هرساله در قالب کاروان های راهیان نور به این استان سفر می کنند و از نزدیک شاهد حماسه های خلق شده شهیدان هشت سال جنگی تحمیلی هستند.
 
مهندس فرامند هاشمی زاده افزود: وظیفه ما به عنوان مسئولین و متولیان این امر ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه طرح هایی در جهت گشترش مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس است.
 
وی ادامه داد: در همین راستا برای تدوین برنامه ساخت و توسعه یادمان ها اقدام خواهد شد و اکنون نیز 22 یادمان در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد 14 یادمان به عنوان اولویت توسعه در نظر گرفته شده است که ظرف مدت سه سال طرح جامع تیه و برای یادمانهای مذکور به ترتیب اولویت اجرا و ساماندهی انجام خواهد گرفت.
 
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در ادامه به باغ موزه دفاع مقدس اهواز اشاره کرد و گفت: کار این باغ موزه با اختصاص زمینی به مساحت 10 هکتار در اراضی پارک شهروند  در سال 93 آغاز شد و فاز اول طرح مطالعاتی آن نیز به اتمام رسید و خوشبختانه فاز دوم مطالعاتی این طرح نیز طی روزهای آینده تکمیل می گردد.
 
مهندس فرامند هاشمی زاده افزود: پیگیری ها در خصوص اعتبار مورد نیاز این طرح در حال انجام است و پس از تکمیل طرح های مطالعاتی تمرکز ما بر آغاز عملیات اجرایی خواهد بود.
 
وی در پایان با تأکید بر اهمیت بهسازی مسیر ها و جاده های منتهی به یادمان های دفاع مقدس گفت:مسیر های حادثه خیز یادمان های موجود شناسایی شده اند و اداره کل راهداری استان نیز باید نسبت به انجام اصلاح و تعریض جاده ها و نصب علائم رانندگی اقدام لازم را انجام دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار