امام جمعه شهرستان کارون برگزاری محافل قرآنی، فرهنگی و هنری را از نکات قوت یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان عنوان کرد
کد خبر: ۴۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 11 June 2017
حجت الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون، در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد که در موزه هنرهای معاصر اهواز برپا شده است، گفت: نمایشگاه بسیار خوبی است و در ایام بسیار خوبی در معرض دید مردم قرار گرفته و کتاب های ارزشمندی هم برای سنین مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در زمینه های مختلف عرضه شده است.

وی با بیان اینکه خلا کتاب های دانشجویی در این نمایشگاه مشهود است و باید برای دانشجویان به شکل ویژه برنامه ریزی کرد، ادامه داد: از نکات قابل توجه در این نمایشگاه برگزاری محافل قرآنی، فرهنگی و هنری است.

امام جمعه کارون، خاطر نشان کرد: معتقدیم نه تنها در شهر اهواز بلکه در تمام شهرستان ها نیازمند برپایی چنین نمایشگاه هایی هستیم تا همه مردم از این مکان ها بهره ببرند و استفاده کنند.

وی کتابخوانی را یکی از ضروریات جامعه دانست و با بیان اینکه از این نظر کمبودهای جدی داریم، اذعان داشت: لازم است با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و فصل اوقات فراغت، جوانان و نوجوانان به کتابخوانی رو بیاورند.

حجت الاسلام خضیراوی، با اشاره به اینکه فضاهای بحث نباید در فضای مجازی باید چرا که این گونه فضاها نمی تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد، اضافه کرد: کتاب جایگاه خود را دارد و همه نیازمند مراجعه به آن هستیم.

وی همچنین به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: در شهرستان کارون ٣٠ کانون مساجد فعال هستند و خوشبختانه تحرک خوبی در کانون ها ایجاد شده و این بخش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 امام جمعه شهرستان کارون بر توسعه و گسترش فعالیت ها و استفاده از ظرفیت های کانون های مساجد تاکید کرد و افزود: اخیرا کانون فرهنگی هنری مصلی را افتتاح کردیم که نشان می دهد که ما به این کانون ها اعتقاد داریم؛ کانون های مساجد در کنار بسیج و هیئت امنا در مساجد می توانند مثلث خوبی برای انجام فعالیت های فرهنگی باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار