یک میلیون و 250 هزار تخم چشم زده ماهی قزل آلا برای تکثیر در اختیار یکی از مزارع تکثیر ماهی در منطقه سوسن و سرخاب شهرستان اندیکا قرار گرفت
کد خبر: ۴۳۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 12 June 2017
سرپرست اداره دامپزشکی  اندیکا گفت : با درخواست یک شرکت تکثیر ماهی قزل آلا  و با نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی این شهرستان  یک میلیون و 250 هزار تخم چشم زده وارداتی از کشور اسپانیا با رعایت ضوابط ورود بیش از یک میلیون تخم چشم زده ماهی قزل آلا به اندیکابهداشتی وارد و در سالن تکثیر این شرکت قرار گرفت.



رضا سلطانی افزود : جعبه های حمل تخم چشم زده مطابق دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم شد و تخم های چشم زده پس از تفریخ و تبدیل شدن به بچه ماهی جهت پرورش در اختیار سایر پرورش دهندگان ماهی قزل آلا قرار خواهند گرفت.


وی اظهار داشت : منطقه سوسن و سرخاب در شمال شهرستان اندیکا واقع شده و دارای چشمه های آب با دبی بالا می باشد که وجود این چشمه ها در منطقه باعث بالا رفتن پتانسیل پروش ماهی سردابی قزل آلا در شهرستان شده است.


سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا  با بیان اینکه  این منطقه دارای تعداد 12 واحد پروشی با ظرفیت تولید بیش از یک هزار تن ماهی قزل آلا در سال جهت ارائه به بازار می باشد  ادامه داد : همچنین 2 واحد تکثیر ماهی سردابی نیز فعال بوده که دارای ظرفیت سالانه 6 میلیون و 600 هزار قطعه تخم چشم زده جهت تولید بچه ماهی می باشند.


وی با توجه به ظرفیت منطقه، کار مطالعاتی احداث گام دوم مزارع پرورشی و تکمیل و راه اندازی این مرحله گفت :  پیش بینی می شود ظرفیت تولید سالانه تا مرز یک هزار و 500 تن ماهی سردابی قزل آلا در سال برسد.

منبع: تابناک
برچسب ها: رضا سلطانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار