استادار خوزستان تاکید کرد:
اقتصاد مقاومتی بحثی است که در 2 سال اخیر آن را پیگیری می‌کنیم و در اولویت کار ما است؛ زیرا مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر موضوع اقتصاد مقاومتی دارند و ما نیز باید در زمینه تولید و اشتغال کمربند خود را محکم ببندیم
کد خبر: ۴۳۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 12 June 2017
 استاندار خوزستان گفت: اقتصاد مقاومتی بحثی است که در 2 سال اخیر آن را پیگیری می‌کنیم و در اولویت کار ما است؛ زیرا مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر موضوع اقتصاد مقاومتی دارند و ما نیز باید در زمینه تولید و اشتغال کمربند خود را محکم ببندیم.

دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که  در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما بحث اقتصاد مقاومتی را طی 2 سال اخیر پیگیری کردیم و در اولویت کار ما است و باید برای تحقق آن تلاش‌های زیادی کنیم.

وی اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی را حضور مدیران کاردان در جلسات دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید جلسات را پیگیری کنند و نسبت به جلساتی که در خصوص اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، توجه داشته باشند؛ زیرا سیاست کشور ما یک سیاست کلی است و باید همه مدیران اجرایی در اجرای این سیاست‌ها همکاری و در جلسات شرکت کنند و تأکید کرده‌ایم که اولویت ما اقتصاد مقاومتی است.

شریعتی افزود: مقام معظم رهبری این دستور را صادر کرده‌اند و ما باید از آن اطاعت کنیم و به این دستور اهمیت بدهیم؛ باید تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارش‌های خود را طی سه ماه آینده به ما ابلاغ کنند و این گزارش را باید جدی گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که هر کس که در استان خوزستان زندگی می‌کند مشغله کاری فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: مشغله شما که بیشتر از مشغله استاندار نیست زیرا وظایف بسیاری بر عهده من است و لذا تاکید می‌کنم تمام مدیران به وظیفه خود عمل کرده و در تمام جلسات شرکت کنند و برای مساله اقتصاد مقاومتی وقت بگذارند.

شریعتی بیان کرد: استان خوزستان باید به صنایع کوچک و متوسط تحرک بدهد و در خصوص فعال کردن بیشتر این صنایع باید با کمک ارگان‌هایی مانند بازرگانی و کشاورزی برنامه‌ریزی شود و اشتغال و تولید را در این صنایع افزایش دهیم تا استان از نظر این صنایع نیز غنی شود.
استاندار خوزستان در خصوص مسئولیت بانک‌ها در قبال این صنایع، افزود: هدف بانک‌ها باید خدمت‌رسانی و دادن اعتبار به این صنایع باشد و این صنایع را هدف اصلی خود را قرار دهند؛ ما باید برای تولید و اشتغال کمربند خود را محکم ببندیم.

وی تصریح کرد: در سال 94 صنایع کوچک و متوسط ما در رکود نبودند و این عملکرد، برای استان خوزستان یک حسن عملکرد است و باید به این صنایع اهمیت بدهیم تا رونق بیشتری بگیرند.

شریعتی کشور قطر را یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی در استان برشمرد و اظهار کرد: قطر در خصوص تامین مواد غذایی مورد نیاز خود مشکلات فراوانی دارد و از آنجا که استان خوزستان از نظر مواد غذایی و کشاورزی غنی و پربار است و بیشترین محصولات کشاورزی در استان تهیه می‌شود، باید از این موقعیت استفاده کنیم و چند محموله مواد غذایی به کشور قطر صادر کنیم.

وی افزود: دولت قطر در مساله مواد غذایی اهتمام زیادی نداشته است اما ما می‌توانیم از طریق ایرانیان ساکن قطر و شعبه بانک صادرات که در قطر وجود دارد، این موضوع را پیگیری کنیم و قطعا با ارسال مواد غذایی به این کشور، استان ما در رتبه و جایگاه بالایی در صادرات قرار خواهد گرفت.

شریعتی ادامه داد: برای ارسال این مواد غذایی از طریق هواپیما باید خط‌وط هوایی ایجاد شود و ما در این خصوص اقدامات خود را انجام خواهیم داد. ارسال این مواد از طریق دریا نیز امکان‌پذیر است اما از طریق هوایی در اسرع وقت به مقصد می‌رسد که کمک شایانی به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان می‌کند.

وی گفت: بانک‌های ما در سال گذشته عملکرد قابل قبولی نداشتند و به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و مدیران آن، مساله کاهش پرداخت تسهیلات رخ داده است. به‌عنوان مثال بانک صادرات، نبودنش بهتر از بودنش است، ما به اندازه کافی به بانک‌ها وقت دادیم که عملکرد خود را به ما گزارش دهند اما متأسفانه گزارشی از سوی آن‌ها به ما نرسیده است.

شریعتی با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد سال جاری گفت: امیدواریم در سال 96 پروژه‌های ما پیشرفت کنند و تولید سریع‌تر در فرآیند اجرایی قرار گیرد و مسئولان، پروژه‌های استانی خود را سریع‌تر تحویل دهند؛ ما باید بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم تا به امید خدا در سال 96 عملکرد بهتری نسبت به سال 95 داشته باشیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار