استاندار خوزستان گفت:
دولت بر استفاده از جوانان و زنان در مسئولیت ها اراده جدی دارد و در یک سال گذشته در زمینه به کار گیری زنان در مناصب تلاش کردیم و برای اولین بار در استان از زنان در سطح فرمانداری استفاده کردیم
کد خبر: ۴۴۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 14 June 2017
 استاندار خوزستان گفت: دولت بر استفاده از جوانان و زنان در مسئولیت ها اراده جدی دارد و در یک سال گذشته در زمینه به کار گیری زنان در مناصب تلاش کردیم و برای اولین بار در استان از زنان در سطح فرمانداری استفاده کردیم.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست با جوانان فعال ستاد دکتر روحانی در خوزستان گفت: در ایام انتخابات شاهد موفقیت های مهمی بودیم و در این دستاوردها نقش جوانان بی بدیل بود و این ستاد جوانان بود که موتور محرکه ستادها در استان شد و اگر حرکت و پویایی ستاد جوانان نبود سایر بخش ها جندان به حرکت در نمی آمد.

شریعتی افزود: جوانان و زنان سرنوشت انتخابات را رقم زدند و این نقش تاثیرگذار شما در روند حرکت جامعه است.

وی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم گفتند پیروز انتخابات همه مردم ایران بودند و سپر دفاعی که این مشارکت مردمی ایجاد می کند موجب تحقق سطحی از امنیت و ثبات میشود که هیچ اسلحه ای قادر به ایجاد آن نیست. 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اگر بناست بر مشکلات کشور فائق بیاییم باید در جهت اتحاد و همدلی گام برداریم که تجلی آن در انتخابات بود.

شریعتی اظهار کرد: یکی از دلایل برخی احتیاط ها که در دولت یازدهم بود شرایطی بود که دولت تحویل گرفته بود. این دولت در شرایطی شروع به کار کرد که کشور دچار رشد منفی 6 درصد بود و میانگین سالانه ایجاد شغل هنگام تحویل دولت تقریبا صفر بود و تورم بالای 40 درصد بود و ارز در نوسان شدید بود و چنین شرایطی مستلزم احتیاط بود که این امر طبیعی است.

استاندار ادامه داد: ولی اکنون شرایط کشور متفاوت است . امروز رشد اقتصادی ما با نفت 8.3 درصد و بدون نفت 6.2 درصد است و اشتغالی که به صورت خالص ایجاد شده بالای 650 هزار شغل بوده است و تورم تک رقمی شده و شرایط به سمت عادی شدن رفته و دولت قادر است کارهای جسورانه تری انجام دهد و دولت میتواند اصلاح طلبانه تر عمل نماید و به جوانان اعتماد نماید.

شریعتی بیان کرد: در یک سال گذشته که مسئولیت داشتم در حد توان بخشداران و مدیران کل جوان منصوب کردم و در این مسیر حرکت کردیم و متوسط سنی مدیران در این دوره کاهش یافته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دولت بر استفاده از جوانان و زنان در مسئولیت ها اراده جدی دارد و در یک سال اخیر جهت به کارگیری زنان در مناصب تلاش کردیم و برای اولین بار در استان از زنان در سطح فرمانداری استفاده کردیم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: تعداد کشورهایی که بالای 600 هزار شغل در دنیا ایجاد میکنند بیشتر از 7 کشور در دنیا نیست و ما سال گذشته 650 هزار شغل ایجاد کردیم اما آنچه در برنامه ششم به آن ملزم شدیم ایجاد 950 هزار شغل است ولی آنچه نیاز جامعه است بیش از 1 میلیون و صد هزار شغل است.

شریعتی یادآور شد: برای تحقق اهداف نظام نیاز به سرمایه گذاری عظیم خارجی و داخلی است و این مستلزم فراهم کردن محیط امن برای سرمایه گذاری است و همه با هم باید تلاش کنیم احساس امنیت برای سرمایه گذاری ایجاد شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در استان های مختلف برای انجام فعالیت اقتصادی و انجام سرمایه گذاری از 13 سازمان استعلام میشود اما در خوزستان به علت پتانسیل های زیاد باید از 21 نهاد استعلام شود و این موجب سختی برای سرمایه گذاران می شود لذا باید قوانین طوری طراحی شود که همه برای تسهیل سرمایه گذاری و تسریع در انجام استعلامات تلاش نمایند و قوانین دست و پا گیر رفع شوند.

شریعتی اظهار کرد: کشور برای توسعه نیاز به چند اصلاح اساسی دارد از جمله اصلاح در نظام برنامه ریزی و بودجه مملکت اصلاح در نظام اداری و مالیاتی و باید اختیارات بیشتری به استان ها داده شود و حتی در صورت امکان نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی به استان ها واگذار شود و یک سری از درآمد استان ها به خود همان استان ها تخصیص یابد تا استان ها برنامه ریزی صحیحی برای رفع مشکلات داشته باشند و در مقابل خواسته ها و مطالبات پاسخگو باشند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار