استاندار خوزستان، با مدیران عامل صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه‌ی ویژه اقتصادی پتروشیمی، دیدار کرد
کد خبر: ۴۴۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 15 June 2017
غلامرضا شریعتی در این نشست که در سالن جلسات تالار آفرینش این سازمان برگزار شد، گفت: وظیفه ما است که فضای امن و آرامی را برای مردان صنعت کشور و استان فراهم کنیم تا بتوانند طرح‌های توسعه‌ای خود را اجرا کنند تا انشا الله کشور به سمت استقلال و رشد بیشتری برود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های طبیعی و استعدادهای خدادادی منطقه استفاده شود البته با رعایت شرایط زیست‌محیطی و مسائل جانبی که در کنار آن است.

استاندار خوزستان گفت: صحبتی را با وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا، بانک رفاه و صندوق بازنشستگی مبنی بر سرمایه‌گذاری در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داشته‌ایم.

شریعتی ادامه داد: صنعت پتروشیمی یک صنعتِ هزینه‌بر و مادر است که از قِبَِل آن، می‌توان مشاغل زیادی ایجاد نمود و نیز تنوع زیادی در تولیدات آن وجود دارد.

وی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری، با بانک قرض‌الحسنه رسالت وارد بحث شدیم تا صنایع مادر با ایجاد حساب و گردش مالی در این موسسه، زمینه‌ی مشارکت آنان را برای حمایت از توسعه‌ی مشاغل خرد و خانگی فراهم نماییم ضمن اینکه معاونت اقتصادی استانداری موظف شد تا طرح آن را تهیه نماید. از صنایع بزرگ استان هم خواسته‌ایم تا با افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه رسالت با مبلغ قابل‌توجه ای، زمینه‌ای فراهم نمایند تا از محل گردش پول، کمکی برای خدمت به مناطق مختلف خصوصاً ماهشهر و بندر امام انجام شود البته منطقه‌ی آزاد اروند و شرکت فولاد اکسین این کار را انجام داده‌اند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بعنوان میزبان، در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به تبیین نقش این قطب صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور پرداخت.

سید امید شهیدی نیا، از 18 میلیون تن تولید صنایع پتروشیمی منطقه در سال گذشته خبرداد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته دو طرح فاز دوم پتروشیمی کارون و پتروشیمی تخت جمشید افتتاح شدند و با توجه به طرح های در دست احداث، امیدواریم امسال نیز شاهد افتتاح یک یا دو واحد میانی صنعت پتروشیمی در منطقه باشیم.

وی از جهت گیری سیاست کلان وزارت نفت در خصوص منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت و افزود:با توجه به پتانسیل های موجود، این منطقه کماکان بعنوان یکی از قطبهای توسعه پتروشیمی در کشور مد نظر است.

شهیدی نیا، از زمین، بعنوان تنها محدویت برای توسعه صنایع منطقه نام برد و گفت: به طور خاص در زمینه اختصاص زمین برای ایجاد واحد های بالا دستی در تنگنا هستیم که خوشبختانه مطالعات مکانیابی طرح توسعه منطقه انجام شده . امیدواریم ضمن انجام هماهنگی با نهادهای ذیربط، زمینه خوبی برای توسعه طرح های تکمیلی پتروشیمی در منطقه ایجاد شود که از این منظر می توان به هدفگیری های حوزه تولید و اشتغال نزدیک شویم.
منبع: تابناک
برچسب ها: صنایع پتروشیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار