با وجودی که خاموشی های اخیر ریشه در کوتاهی های چندین سال گذشته دارد و مربوط به چند ماه گذشته نیست به عنوان نماینده دولت در استان از مردم عذرخواهی میکنم
کد خبر: ۴۴۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 19 June 2017
 دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از تاسیسات آسیب دیده شرکت برق که صبح امروز دوشنبه 29 خرداد ماه برای دومین بار پس از بازدید یکشنبه شب انجام شد عنوان کرد: از شنبه شب گذشته بر اثر پرباری شبکه و افزایش دمای هوا پست سپیدار اهواز دچار مشکل شد که این امر منجر به آتش سوزی کابل سوئیچ گیرنده شد که متاسفانه دیشب هم اتفاق افتاد و موجب شد همشریان عزیز دچار سختی و رنج شوند.

شریعتی خاطرنشان کرد: از الان باید برنامه ریزی اساسی بکنیم و از کارهای سطحی و مسکن وار و مقطعی پرهیز کنیم و کارهای زیرساختی انجام دهیم. 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای برای تعدادی ایستگاه به زمین نیاز داشت گفت: معاونت عمرانی استانداری سریعاً تشکیل جلسه داد و به جز دو نقطه که نتوانستیم تامین کنیم که تلاش میکنیم انشاالله آن دونقطه را هم تامین نماییم بقیه نقاط که مورد درخواست بود همه تامین شدند و مصوب کردیم راه و شهرسازی زمین ها را در اختیار برق منطقه ای قرار دهند. 

شریعتی تصریح کرد: اگر قبلا هم مانند مقطع فعلی استانداری برای این مساله وقت میگذاشت و به دستگاه های اجرایی از جمله برق کمک میشد اکنون این مشکلات اخیر یا کمتر بود و یا اصلا به وجود نمی آمد و تاکید میکنم اتفاقات روی داده و مشکلات مربوط به خاموشی های گسترده اخیر ریشه در کوتاهی های چند سال اخیر دارد و مربوط به چند ماه گذشته نیست. 

استاندار خوزستان افزود:با وجودی که در بروز این وضعیت نقشی نداشتیم به عنوان نماینده عالی دولت در استان مسئولیت آن را به عهده میگیرم و از مردم عذرخواهی میکنم.

وی ادامه داد: شرکت برق در ده سال گذشته اقدامات غیر استاندارد انجام داده و پدافند غیرعامل در طرح های توسعه آن رعایت نشده است و وقتی چنین حادثه ای روی میدهد بخش عمده ای از شهروندان را دچار مشکل میکند و کم توجهی های مسئولان در چند سال اخیر موجب شد چنین مشکلاتی در مقطع فعلی بروز پیدا کند.  

استاندار خوزستان افزود: وقتی ایستگاه های برق ما بالای صد در صد زیر فشار باشد و با قدمت زیاد نتواند جوابگو باشد و ترانس های توزیع هم همین وضعیت را داشته باشند اول باید خود را مورد سوال و نقد قرار دهیم و برای حق شهروندان طبق دستور رئیس جمهور محترم که آئین حقوق شهروندی را اعلام نمود خود را مسئول میدانیم اما باید توجه داشت شرایط فعلی نتیجه کم کاری های سال های گذشته است. 

شریعتی اظهار کرد: امیدواریم با جلساتی که داشتیم برق منطقه ای در اسرع وقت زمین های منظور شده را تحویل بگیرند و تملک نمایند و ایستگاه ها سریعا زده شود و مشکلات رفع شود و انشاالله شبکه برق بادوام و ثبات بیشتری داشته باشیم و خوزستان که به علت صنایع عمده بیشترین تولید و مصرف برق را دارد به علت گرما و وضعیت اقلیمی باید وضعیت باثبات تری داشته باشد. 

استاندار خوزستان یادآور شد: از وزارت نیرو خواستیم قسط خود را به بانک ها پرداخت کنند تا ما بتوانیم از 180 میلیون یوروی بانک توسعه اسلامی که برای خوزستان در نظر گرفته شده ولی به علت بدهی شرکت برق منطقه ای بانک ها حاضر نیستند تضمین نمایند استفاده کنیم.

شریعتی افزود: معاونت وزارت نیرو پرداخت این بدهی را تقبل نموده است تا انشاالله بتوانیم جهت توسعه شبکه برق از این وام استفاده نماییم و ایستگاه های پست برق جدید در اهواز تاسیس شوند تا دوباره با چنین وضعیتی که متاسفانه برای بخشی از مردم اهواز به وجود آمد و این وضعیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست مواجه نشویم 

شریعتی بیان کرد: از برق منطقه ای و شرکت توزیع برق خواستم برنامه ریزی و اقدام نمایند و اگر هم مشکلی با وزارت نیرو داشتند و خواسته های آنان تامین نشد به بنده منتقل نمایند تا من از طریق وزیر محترم و سایر مقامات کشور پیگیری نمایم تا نیازها تامین شود و انشاالله شرایط پایداری از نظر شبکه برق برای مردم شریف اهواز که در شش ماه اخیر از خاموشی متاثر شدند ایجاد نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار