گرمای 50درجه و خاموشی های بدهنگام؛
با آغاز فصل گرما و در آستانه نخستین روزهای تابستان نیز بار دیگر شاهد عیان شدن نارسایی ها و کمبودهای تاسیسات برق در استان خوزستان بوده ایم
کد خبر: ۴۴۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 25 June 2017
بهمن ماه سال گذشته، در پی وقوع گرد و غبار و همزمان با آن نم نم باران زمستانی، بسیاری از خطوط انتقال برق خوزستان دچار مشکل شد بگونه ای که چندین روز شاهد قطعی برق مکرر در اهواز و برخی دیگر از شهرهای استان بودیم. با بسیج دستگاههای مختلف و سفر مسئولان ارشد کشور به خوزستان این مشکل رفع شد.

به گزارش تابناک خوزستان، با آغاز فصل گرما و در آستانه نخستین روزهای تابستان نیز بار دیگر شاهد عیان شدن نارسایی ها و کمبودهای تاسیسات برق در استان خوزستان بوده ایم. بنا بر اذعان مسئولان، تاسیسات و تجهیزات انتقال برق در استان خوزستان متناسب با استانداردها و قابل مقایسه با سایر استانها نیست.

هفته گذشته بدلیل بار بالای مصرف برق و فرسودگی برخی تاسیسات برق، پست برق سپیدار دچار آتش سوزی شد و تا روز بعد مردم با بی برق در گرمای هوا روبرو شدند. در روزهای اخیر نیز شرکت توزیع نیروی برق بصورت مرتب، جدول خاموشی های اهواز را در رسانه ها منتشر می کند. بر اساس این جدول، امروز مناطق زیر با خاموشی و قطع برق روبرو بوده اند؛

 مناطق دانشگاه پیام نور، مجتمع مسکونی 312 واحدی پردیس، بلوار اصلی شهرک دانشگاه قسمتی از شهرک دانشگاه،‌ قسمتی از فرهنگ‌شهر خیابان‌های امنیت و انتظام رشد 6، خیابان رشد 6 نبش خیابان صراط 4، صراط 5 ، صراط 2 بین رشد 7، ‌8 و 9، خیابان 22 دانشجوی پردیس،  مجتمع گل‌ها، فرهنگ‌شهر خیابان یک تا 7 ساعی و بلوار اصلی تا نبش 13 رشد، بلوار اصلی فرهنگ‌شهر بین کشاورز و رشد هشت از ساعت 5 و 30 دقیقه تا 6 بامداد خاموشی دارند.

برق مناطق زیتون کارگری خیابان طاهری، رازی، صبور میری، خیابان حجت یک تا 4، خیابان کارون از فلکه زیتون تا مدرسه 2 شهید سالاری، انتقال خون و خیابان فرعی سوم از ساعت 6 تا 8 صبح قطع می‌شود.

مناطق زیتون کارگری خیابان شهید چهارلنگ، خیابان علامه نبش کارواش تا نبش رازی، خیابان شیخ صفی، خیابان شهید طرفی، سراسر خیابان اصلی 20 متری شهرداری راس ساعت‌های 6 و 8 به مدت 10 دقیقه بی‌برق می‌شوند.

همچنین خیابان‌های پس از خیابان 21 رسالت کوی نفت از ساعت 6 تا 9 صبح خاموشی دارند.

برق مناطق شبکه کابلی پل ولایت جاده ماهشهر، شهرک ملی حفاری بلوار بهاران، جاده ماهشهر ورودی کوی نفت، ایستگاه آب و فاضلاب، پادگان گلف، کوی نفت خیابان ارشاد راس ساعت‌های 6 و 9 صبح به مدت 10دقیقه قطع می‌شود.
همچنین منطقه پردیس خیابان حکمت، ملی راه خیابان فرشید یک از ساعت 8 تا 10 صبح برق ندارند.

کاهش ساعات کار ادارات استان
هفته گذشته و در پی قطعی برق در برخی مناطق اهواز مدیریت بحران استان خوزستان طی بخشنامه ای اعلام نمود تا پایان هفته ساعات پایان کار ادارات، 12 ظهر اعلام می گردد. این تصمیم اگرچه از روی ناچاری و برای کاهش مصرف انرژی و رعایت حال مردم بود اما اختلالاتی را در امور روزمره و اداری شهروندان اهوازی ایجاد نمود و همچنان این پرسش را در اذهان ایجاد نموده است که چرا استان خوزستان با حجم بالای کارهای صنعتی و اقتصادی از تاسیسات کافی و استاندارد برق برخوردار نیست؟

به گفته استاندارخوزستان، این استان با مصرف روزانه هشت هزار مگاوات دومین استان پس از استان تهران است اما تنها 200 پست برق دارد در حالی که استان فارس با مصرف روزانه چهارهزار مگاوات، 270 پست برق دارد و همین کم بودن پستها موجب فشار روی پستهای موجود می شود، درنتیجه وقتی پستی مشکل دارد تعداد بیشتری ازمشترکان بی برق می شوند.

وی ادامه داد: اگر پراکندگی پستها و تعداد آن ها افزایش یابد هنگام بروز مشکل در یک پست تعداد کمتری از مردم با بی‌برقی رو به رو می شوند و بار روی سایر پست‌ ها تقسیم می شود.

بنا بر اعلام استاندار، با بیش از 2400 مگاوات برق مصرفی 75 کلید اتوماتیک دارد در حالی که مشهد با میزان مصرف برق 1300مگاوات بیش از 800کلید اتوماتیک دارد.
وی در ادامه با بیان این که شرایط فعلی طی 10 سال گذشته ایجاد شده، اظهار کرد: از 220 پست برق استان بیش از 75 پست برق موقت است در حالی که خوزستان به خاطر وجود صنایع بزرگ دارای مصرف برق بالایی است.

وضعیت هوای استان
کوروش بهادری گفت: در شب و روز گذشته ایذه با 16 درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شده و پیش بینی می شود دمای هوای اهواز فردا صبح حداقل به 28 درجه سانتیگراد برسد.

وی افزود: روند تدریجی افزایش دما از امروز تا آخر هفته ادامه دارد و امروز یک تا 2 درجه افزایش دما برای برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

دمای هوای بیشتر نقاط خوزستان در چند هفته گذشته در برخی نقاط استان به 50 درجه سانتیگراد رسید.
بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در 22 خرداد، زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان در روزهایی که دمای هوای استان به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 پایان می یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار