کد خبر: ۴۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 26 June 2017
امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه ما انقلابیون توهین به رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی قدس را محکوم می‌کنیم، گفت: شاهد فسادهای میلیاردی در بعضی از ادارات خرمشهر هستیم و ما به این افراد در عید فطر هشدار می‌دهیم که دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سید نبی موسوی امروز در خطبه‌های عید سعید فطر، پس از بیان تبریک و تهنیت عید، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سرمایه‌های از نیکی و عبادت به دست آوردیم، به دست آوردن این سرمایه سخت بود، اما نگه‌داری از آن سخت‌تر است. 
 
وی ادامه داد: شیطان تلاش می‌کند که این سرمایه را از ما بگیرد، البته مهم این است که باید بدانیم که این سرمایه چیست، به حسب ظاهر این سرمایه مشخص نیست، اما باید توجه داشت که شیطان برای کدام اعمال ما نقشه دارد. 
 
امام جمعه خرمشهر گفت: باید این گنجیه رمضانی را حفظ کرد و برای حفظ این سرمایه معنوی، امام زمان(عج) را واسطه قرار داد و اعمال خود را از طریق امام زمان(عج) به خداوند متعال تحویل دهیم. 
 
وی بیان کرد: نماز جماعت در خرمشهر و آبادان خیلی ضعیف است، زمانی که صدای اذان بلند می‌شود، اگر نسبت به آن بی اعتبار و بی تفاوت باشیم، اگر در همین حالت مرگ به سراغ ما بیاید، در روایت آمده است که نصرانی یا یهودی خواهیم مرد. 
 
موسوی با تاکید بر اینکه در منطقه ما مساجد خلوت هستند، عنوان کرد: نماز جماعت اگر تعداد آن از ده نفر تجاوز کند، ثواب آن غیر قابل وصف است، چرا که در سایه این نمازها، نیاز خیلی از افراد رفع می‌شود. 
 
امام جمعه خرمشهر به توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: دشمنان به تمام تاریک‌خانه‌های ما سرک کشیده‌اند و بر مهد‌کودک‌ و دبستان‌های ما تمرکز کردند، خانواده‌ها دقت داشته باشند که فرزندان خود را به کدام مدرسه‌ها می‌سپارند. 
 
وی متذکر شد: اگر کتاب‌های مشاوره شده در جامعه خوانده شود، آمار ناهنجاری‌ها پایین خواهد آمد، چون گروهی از پدر و مادرها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، آمار خلاف بالا رفته است‌. 
 
موسوی اظهار کرد: در خرمشهر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از جوانان ما بیکار هستند، مسؤولان باید برای جوانان و اشتغال آنها ظرفیت‌سازی کنند، از طرفی دیگر نیز مردم به دنبال حرفه و تخصص درجه یک باشند و برای آن تلاش کنند. 
 
امام جمعه خرمشهر سپس به بحث اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: افرادی که به دنبال زدن موکب از مقاومت تا مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی هستند، در ظرف ده روز آینده به دفتر امام جمعه مراجعه و ثبت‌نام کنند تا اربعین پرشوری داشته باشیم. 
 
موسوی اظهار کرد: در چند اداره خرد و بزرگ شهرستان شاهد فساد کلان هستیم، من به دنبال به دست آوردن اسناد هستم، البته بخشی از آن را نیز به دست آوردم. 
 
وی افزود: اگر اسناد به دست آمده قطعی شد، من به مردم خواهم گفت که در این منطقه چه می‌گذرد، با کمال تاسف در چندین اداره شهرستان شاهد فساد میلیاردی هستیم و امروز به آنها هشدار می‌دهم که دقت کنند. 
 
امام جمعه خرمشهر گفت: مردم و جوانان ما برای دریافت  وام بعضا یک یا دو میلیون برای ازدواج مانده‌اند، اما در برخی مکان‌ها مبلغ پانصد میلیونی سر از جاهای دیگر در می‌آورد.  
 
وی متذکر شد: در حاشیه راهپیمایی روز قدس به برخی از مسؤولان از جمله رئیس جمهور بی‌احترامی شد، اگر ما ائمه جمعه از دولت‌مردان انتقاد می‌کنیم، معنای آن نیست که این جسارت به آنها را برتابیم. 
 
موسوی افزود: مقام معظم رهبری کرارا فرمودند که از این اقدامات ناراضی هستند، اما ما انقلابیون توهین به رئیس جمهور را محکوم می‌کنیم و از وزیر کشور خواستاریم که علاوه بر مجازات این افراد، آنهایی که در نقطه مقابل نیز بودند، برخورد شود. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار