رئیس دفتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
کد خبر: ۴۴۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 26 June 2017
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که عید فطر، عیدی الهی است نه عیدی بشری، گفت: عید سعید فطر، عید اعلام شادمانی یک ماه طاعت و بندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر که پایان یک ماه نماز و روزه، طاعت و بندگی مخلصانه امت اسلامی است، اظهار کرد: عید سعید فطر برای تمام مسلمانان عیدی بزرگ، عزیز و محترم است. یکی از ویژگی‌های برجسته این عید، فرا رسیدن آن پس از پایان یک دوره طلایی پرستش و راز و نیاز با خداوند است.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امت اسلامی، روزه‌دار و به عبادت مشغول هستند و در پایان این ماه، عید سعید فطر همراه با احساس شادمانی که از انجام وظیفه و تکلیف شرعی به انسان دست می‌دهد، فرا می‌رسد. در حقیقت عید سعید فطر، عید اعلام شادمانی یک ماه طاعت و بندگی است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به بخشی از دعای قنوت نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: «... اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً ...» در این دعا خطاب به خدا گفته می‌شود؛ «به حق این روزی که برای مسلمانان، آن را عید قرار دادی، طلب آمرزش داریم.» این عبارت حاکی از این است که عید فطر یک عید بشری نیست که بر اساس توافقات بشری به عنوان عید تعیین شده باشد.

شفیعی ادامه داد: عید سعید فطر یک عید الهی و خدایی است. نماز این عید بزرگ که توسط امت اسلامی اقامه می‌شود، در حقیقت پیوندی است که پس از یک ماه طلایی پرستش و طاعت، بین مسلمانان برقرار می‌شود.

وی عنوان کرد: امت اسلامی در شرایطی ایام عید سعید فطر را سپری می‌کند که با کمال تاسف و تاثر با نامهربانی‌ها، ناملایمات و مشکلات بسیاری مواجه است و بخشی از مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، کشمیر ، میانمار و ... محتمل سخت‌ترین و شدیدترین جفاها، ظلم‌ها و ستم‌هایی هستند که توسط نظام سلطه تحمیل می‌شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه یادآور شد:  با این حال ما همچنان باید فریاد وحدت و همدلی امت اسلامی را بلندتر برآوریم و در این ایام عید باشکوه فطر، این مسلمانان را که در زیر این فشارها در حال ایستادگی هستند به خاطر داشته باشیم.

شفیعی به اشاره به برگزاری شکوهمند راهپیمایی روز قدس، بیان کرد: در این چندساله که نظام سلطه، داعش را تحمیل کرد، موجب شد توجهات از رژیم غاصب صهیونیستی به داعش و جنایات داعش در کشورهای اسلامی معطوف و امت اسلامی به مسائل سوریه و عراق مشغول شود.

وی ادامه داد: نتیجه این وضعیت، این بود که اسرائیل غاصب در این مدت که توجه امت اسلامی به مسائل یادشده معطوف بود، آرام آرام به توسعه اهداف جنایتکارانه و تعرض به اراضی فلسطین بپردازد، اما همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند؛ فلسطین مسأله نخست و اول جهان اسلام است. 

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: خوشبختانه با حضور گسترده مردم روزه‌دار کشور و خوزستان در هوای بسیار گرم در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر ندای آزادی‌خواهی فلسطین، طنین‌انداز و به گوش جهانیان رسانده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار