کد خبر: ۴۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 26 June 2017
استاندار خوزستان آب شرب را یکی از مهمترین مشکلات مناطق مختلف اهواز عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از مناطق آب مورد نیاز برای استحمام وجود ندارد و وظیفه داریم که حداقل امکانات را برای مردم تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی  عصر امروز در جلسه آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز اظهار داشت: روز جمعه از روستاهای مختلف  اهواز از جمله الهایی، قلعه سحر، مراونه و الباجی بازدید و از نزدیک مشکلات این مناطق  در زمینه آب شرب و کشاورزی بررسی کردیم.

وی افزود: در بالادست آب به وفور وجود دارد اما وقتی آب می‌خواهد  به انتها یعنی پایین دست برسد چیزی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند و این موضوع البته به صورت جدی‌تر مانند اتفاقی است که در حوزه مارون و زهره با آن مواجه هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حاکمیت مرکزی و ملی به معنای یک چشم نگاه کردن به تمام فرزندان است،گفت: در حال حاضر وظیفه داریم که به همه مردم استان با یک دید نگاه کرده و مسئولان و مدیران ذیربط نیز مأمور به دفاع از حقوق و منافع مردم هستند.

شریعتی کمبود آب شرب را یکی از مهمترین مشکلات مناطق مختلف اهواز عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی از مناطق آب مورد نیاز برای استحمام وجود ندارد و وظیفه داریم که حداقل امکانات را برای مردم تامین کنیم که این امر مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ذیربط است.

وی با بیان اینکه موضوع آب در طول دو سال آینده به یکی از مشکلات  اصلی تبدیل می‌شود و ضرروت دارد در این زمینه مدیریت لازم به کار گرفته شود، تصریح کرد: در راستای ساماندهی سردهنه‌ها اگر به یک و نیم میلیارد  تومان اعتبار احتیاج است و با این میزان اعتبار مشکلات مرتفع می‌شوند نباید از صرف این میزان هزینه دریغ کرد و باید نظم بندی شده اقدامات لازم را برای سهمیه بندی انجام و کشاورزان بالادستی نیز به سهم خود قانع و وارد نظام نوبتی شوند.

استاندار خوزستان خطاب به معاونت عمرانی استانداری گفت: معاون عمرانی جلسه‌ای را با جهاد کشاورزی، آب و برق، بخشداران شاوور و مرکزی اهواز، آبفا و فرمانداران برگزار و سهمیه بندی لازم را انجام و طبق آن عمل کند. افرادی که مانع این سهمیه بندی بودند نیز باید به دادستانی معرفی و برخورد لازم با آنها صورت بگیرد و برای ساماندهی سردهنه‌های انهار از یک و نیم میلیارد اعتبار مقدار 500 میلیون تومان را از استانداری تأمین میکنیم.

در ادامه جلسه نیز درویشعلی کریمی مدیر شرکت آبفا روستایی اظهار کرد:امروز تصمیمات خوبی در جلسه گرفته شد زیرا مدت‌ها بود که مردم مناطق مختلف اهواز از نبود آب شرب کافی گلایه مند بودند و با توجه به بازدید روز جمعه استاندار و جلسه امروز جمع بندی خوبی انجام شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار