روز گذشته به‌جز اهواز، شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، گتوند، بستان، هندیجان و دزفول نیز دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند
کد خبر: ۴۵۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 30 June 2017
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رسیدن دمای اهواز در روز گذشته به 54 درجه سانتی‌گراد، گفت: چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است.

کوروش بهادری اظهار کرد: روز گذشته (پنج‌شنبه، 8 تیرماه) دمای هوا اهواز به 54 درجه سانتی‌گراد رسید. چنین دمایی حداقل در 10 سال گذشته در کشور سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: البته در سطح جهان  چنین دماهایی در نقاطی نظیر دره مرگ آمریکا و العزیزیه لیبی تجربه شده است ولی در چند سال گذشته دمای 54 درجه در هیچ نقطه‌ای از کشور ما ثبت نشده بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: روز گذشته به‌جز اهواز، شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، گتوند، بستان، هندیجان و دزفول نیز دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

وی از کاهش حدود یک تا دو درجه‌ای دمای امروز خوزستان خبر داد و افزود: از روز شنبه مجددا روند افزایشی دمای هوا را خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود حداکثر دما طی روزهای شنبه تا دوشنبه به 50 درجه سانتی‌گراد برسد. در این مدت دمای 54 درجه سانتی‌گراد بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، دمای اهواز روز چهارشنبه (7 تیرماه) نیز به 53 درجه سانتی‌گراد رسید و در این روز اهواز عنوان گرم‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد. 

بستری شدن 13 نفر بدلیل گرمازدگی در گتوند
دکتر یوسف بهداروندی رئیس مرکز بهداشت و درمان گتوند گفت: در  چهار روز گذشته 13 نفر بدلیل گرمازدگی راهی بیمارستان 32 تختخوابی کارون شهرستان گتوند شده اند.

بگفته وی هشت نفر از این بیماران مرد و پنج نفر زن هستند. دمای هوا در گتوند روز گذشته به 52درجه رسید.

بستری شدن 16 نفر در دیگر شهرها
همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داده است: در 24 ساعت گذشته  16 نفر به علت گرمازدگی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

دکتر مهران ورناصری گفت: به دنبال وقوع گرمای شدید در استان طی 24 ساعت گذشته، 16 نفر به علت گرمازدگی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور تحت درمان قرار گرفتند. این 16 نفر عمدتا در شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، دشت‌آزادگان، ایذه، باغملک، هفتگل و اهواز بوده اند.

بگفته این مقام مسئول، این آمار به جز افرادی است که در این مدت به مراکز درمانی خصوصی و مطب‌ها مراجعه کرده و به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
 
وی توضیه کرد: بیماران قلبی، افراد دیابتی، بیماران کلیوی به ویژه دیالیزی‌ها و افراد دارای سابقه سکته مغزی به خصوص آن دسته از بیمارانی که اختلال تکلم دارند، بیشترین ریسک خطر گرمازدگی را دارند و باید توصیه های پزشکی را رعایت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار