کد خبر: ۴۵۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲ 30 June 2017
 امام جمعه آبادان گفت:تا زمانی که استکبار جهانی وجود دارد انقلاب اسلامی ایران دست از دشمنی با آن برنمی دارد و روحیه استکبار ستیزی مردم ایران دشمن را از پا در می آورد.

 حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود:آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر می گویند ایران اسلامی نقض کننده حقوق بشر است در صورتی که آنها هیچ تعهدی نسبت به حقوق بشر ندارند.

وی اظهار داشت:به استکبار جهانی اعتمادی نیست و در طول تاریخ هرگاه اعتماد و تعامل با آن صورت گرفته، ضربه ای به حکومت و ملت اسلامی وارد شده است.

خطیب جمعه آبادان گفت:آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است که برای سیطره سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمی کند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در ادامه با اشاره به سالروز جنایت آمریکا در کشتار 290 نفر از ایرانیان بیگناه در حادثه انفجار هواپیمای مسافربری تصریح کرد:این اقدام زشت ترین حرکت از سوی دولتی بود که داعیه سرآمدی سیاست بین المللی در جهان را دارد.

وی در ادامه به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و یادآور شد:هفته دوم تیر ماه در تاریخ کشور زمان پرماجرایی است ، در این هفته استکبار جهانی و در صدر آن ایالات متحده آمریکا نقش اصلی ایفا کرده که به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد. دولت های غربی که دم از حقوق بشر می زنند جنایات بسیاری در دنیا مرتکب شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دشمنی وهابی ها با شیعیان و عوامل آن پرداخت و بیان کرد:اعتقاد شیعه به امامت ائمه، برداشت های غلط وهابیون از دین، تحریکات مستمر استکبار جهانی و ترس از گسترش انقلاب اسلامی و سیاست های ضد شیعه آل سعود از عوامل مهم دشمنی وهابیون با شیعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد و گفت:در این تحریم ها ، سپاه پاسداران به خاطر اینکه پرچمدار اسلام است هدف گرفته شده است.

وی تصریح کرد:سپاه تکلیف گرایی را در راس کار خود قرار داده و حتی در امور اقتصادی که دولت ها ناتوان بودند، وارد شده و این برای دشمن اعلام خطر بوده است.

خطیب جمعه آبادان گفت:سپاه در حمله موشکی به داعش اقتدار نظام جمهوری اسلامی را ثابت کرد و در عراق و سوریه برابر داعش با قدرت ایستاده است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به مساله تولید داخلی گفت:در منطقه آزاد اروند نباید شاهد واردات کالاهایی چون پوشاک و خوراکی باشیم بلکه باید با ایجاد کارخانه در این منطقه، آبادان تامین کننده کالای مورد نیاز داخل کشور باشد تا بتوان مشکل اشتغال جوانان این منطقه را برطرف کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با تبریک به دولت عراق به خاطر فتح موصل و شکست داعش گفت:با همت ملت و دولت عراق، داعش نفس های آخر خود را می کشد، زمانی داعش به نزدیکی کربلا و نجف رسیده بود، اما با ولایت پذیری سربازان و سپاه پاسداران دشمن مایوس شد.

وی افزود:دشمن به دنبال بر هم زدن وحدت و انسجام داخلی است و هشدار رهبر فرزانه انقلاب نسبت به دو قطبی شدن کشور به این دلیل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار