کد خبر: ۴۵۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 03 July 2017
1) امروز 12 تیرماه سالروز حادثه تلخ هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است. پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس منهدم شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. حادثه تلخی که نه تنها دولتمردان امریکایی که همیشه دم از حقوق بشر می زده اند را به عذرخواهی وا نداشت بلکه ویلیام راجرز فرمانده ناو 7 سال بعد از دست رئیس جمهور وقت امریکا(جرج بوش پدر) مدال شجاعت دریافت کرد، بی آنکه اشاره ای به اقدام جنایت آمیز او بشود.

2) پس از حادثه تروریستی خردادماه در تهران، سپاه با موشک های میان برد، مواضع گروهک تروریستی داعش را هدف قرار داده و تلفات سنگینی را به آنان تحمیل نمود. داعش همان گروهک تکفیری است که خاستگاه مالی، ایدئولوژیک و فکری آن بر همگان مبرهن است و امروز امنیت را در سراسر جهان به مخاطره انداخته است.

در همان اوضاع و احوالی که دونالد ترامپ با ملک سلمان پادشاه سعودی رقص شمشیر برپا کرد و قرارداد سنگین فروش تسلیحات را منعقد نمود، موشک های سپاه، به سوی دیرالزور پرتاب شد.
موشک هایی که نه یک هواپیمای مسافربری با 290مسافر، بلکه مواضع تروریستها را هدف قرار داد.

3) در یکی دو روز گذشته، فرانسه محل برپایی نشست سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بوده است. در این نشست سرکرده این گروهک تروریستی و برخی از سخنرانان اجاره ای آنها، با تکرار اتهام حمایت ایران از گروههای تروریستی، خواستار قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی شدند!

نکته طنزآمیز دیگر آنکه ترکی الفیصل از شاهزاده های بانفوذ سعودی و رئیس سابق سازمان امنیتی عربستان هم در این اجلاس ایران را حامی تروریستها نامیده است! در حالی که نقش عربستان در ایجاد و حمایت از تروریسم در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

4) هدف لایحه جدید تحریم های آمریکا علیه ایران که در گیر و دار تصویب نهایی در کنگره است تحریم توان موشکی ایران اعلام شده است!

آنچه در بالا خواندید تنها بخشی از برخورد دوگانه غربی ها در جهان امروز است. کشورهایی که پرونده تاریکی در استفاده از سلاح های کشتار جمعی (حادثه هیروشیما و ناکازاکی)، استفاده از موشک علیه افراد بی گناه و غیرنظامی (حادثه پرواز 655ایرباس و...)، ایجاد و حمایت از تروریسم (القاعده، داعش، گروههای تکفیری سوریه و...) و... دارند و اینک دست در دست یک سازمان تروریستی فسیل شده (منافقین) قرار داده اند، کشوری را متهم و تحریم می کنند که همیشه قربانی موشک و ترور و تهاجم نظامی بوده است!

همه اینها نشان می دهد که مفاهیم جهانشمولی مانند حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و... تنها ابزاری در دست مدعیانی است که امروز بی پروا، تجارت را دلیل و بهانه دامن زدن به رقابت های تسلیحاتی در منطقه  عنوان می کنند.

به نظر می رسد دولت جمهوری اسلامی در کنار و همپای دیپلماسی موفق و پویا برای اثبات حقانیت ایران در مجامع بین المللی و افکار عمومی جهان و دفاع دیپلماتیک از حقوق ملت ایران و استفاده از ظرفیت ها و شکاف ها در روابط بین الملل برای پیشبرد اهداف کشورمان، دیپلماسی عمومی در نقد و اعتراض و تبیین سیاست های دوگانه، متناقض و ریاکارانه امریکا و متحدان منطقه ای اش را در پیش بگیرد. 

تقویت دیپلماسی عمومی، بی تردید دست دیپلمات های ما را در عدم اجماع جهانی و عدم همراهی کشورها با امریکایی ها در تحریم علیه ایران بازتر و پرتر خواهد نمود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار