کد خبر: ۴۵۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 06 July 2017
استاندار خوزستان با بیان اینکه ساخت خط ریلی اهواز به اصفهان یک اولویت است و گفت: از هفته آینده پیگیر اجرایی شدن این مصوبه خواهیم بود. 
 
غلام‌رضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که امروز، 15 تیرماه در سالن جلسات مرکز کنترل ترافیک راه‌آهن جنوب غرب کشور ( C.T.C )  برگزار شد، اظهار کرد: نقش ارتباطات به ویژه خطوط ریلی در دنیا بی‌بدیل است و با وجود اهمیت این شبکه، اما در سال‌های جنگ تحمیلی و در زمان تحریم‌ها اهمیت چندانی به آن نشد. 

وی با بیان این‌که پرداختن بیش از اندازه مسئولان به خطوط جاده‌ای باعث غفلت از خطوط ریلی شده است، افزود: افزایش آلودگی هوا، افزایش هزینه سوخت، استهلاک جاده و تلفات جاده‌ای از پیامدهای تمرکز بر حمل و نقل جاده‌ای است. 

شریعتی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه توجه جدی به خطوط ریلی شده تا از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود. 

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد تحول در خطوط ریلی باشیم، گفت: در این صورت است که توسعه صادرات غیرنفتی و حمل بارهای صنعتی بیشتر خواهد شد که همین امر زمینه رقابت‌پذیری کشور در سطح بین‌المللی را افزایش می‌دهد. 

استاندار خوزستان با بیان این‌که توسعه صادرات غیرنفتی به خلق ثروت در کشور کمک می‌کند، عنوان کرد: هزینه حمل کالا در حوزه ریلی بسیار کمتر از خطوط هوایی و جاده‌ای است. 
وی با بیان این‌که طبق مصوبه مجلس یک درصد از درآمدهای نفتی به توسعه خطوط ریلی کشور اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر خطوط ریلی در کشورهای اروپایی به دلیل سرعت، ایمنی و جاذبه‌های گردشگری مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفته است. 

شریعتی افزود: خط راه‌آ‌‌هن اهواز - اندیمشک مراحل نهایی خود را طی می‌کند که امیدواریم با ایجاد توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران، زمینه بازسازی خط ریلی مسجدسلیمان نیز فراهم شود. 

وی با بیان اینکه ساخت خط ریلی اهواز به اصفهان یک اولویت است و گفت: از هفته آینده پیگیر اجرایی شدن این مصوبه خواهیم بود. 

استاندار خوزستان اظهار کرد: خوزستان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و در حال حاضر نیز با تولید نفت کشور دین خود را ادا کرده است و اکنون در شرایط اضطراری این استان، تمام مدیران کشور باید خوزستانی شوند. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار