امام جمعه موقت اهواز:
اگرچه امروز قطب پتروشیمی کشور در استان خوزستان و ماهشهر است اما گردش مالی پتروشیمی‌ها خارج از استان است. درآمدهای چندهزار میلیاردی پتروشیمی‌ها به خارج از استان منتقل می‌شود، در حالی که باید این گردش مالی در خوزستان باشد
کد خبر: ۴۵۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 07 July 2017
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گرمای بی سابقه در هفته های اخیر در استان گفت: مسئولان باید آسیب های وارده از گرمای هوا به مردم را مدیریت کنند. بگفته وی، مهم‌ترین آسیب‌ کاهش درآمد مردم است ضمن آنکه هزینه‌های مردم با گرما در مصرف برق و بخش‌های دیگر بالاتر می‌رود، بنابر این باید تعرفه‌ها در شهرهایی چون اهواز، خرمشهر و آبادان و سایر شهرهایی که دمای ۵۰ درجه داشته اند، کاهش پیدا کند.

حجه الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های امروز نماز جمعه اهواز گفت: ادارات در روزهای گرما تا ساعت ۱۳ برقرار هستند و بخش خصوصی و بازار نیز به همین شکل است. اگر با وجود این کاهش درآمد بنا باشد که مالیاتی که بخش خصوصی و مغازه‌داران پرداخت کنند مانند سال‌های گذشته یا بیشتر باشد، این ظلم به مردم خوزستان است. دریافت مالیات در شهرهایی که این گرما را داشتند باید متعادل شود.

وی گفت: همچنین خدمت به مردم نباید کاهش پیدا کند بلکه باید بیشتر شود و این وقتی محقق می‌شود که بودجه‌های ملی به استان بیاید. 

حسن زاده گفت: کم شدن درآمد نباید به کم شدن خدمات منتهی شود. علاوه بر این یکی از آسیب‌های گرما افزایش مهاجرت متخصصان و کارشناسان ما است که این مساله هزینه‌ها را برای مردم بیشتر می‌کند. مسئولان باید برای این موضوع فکری کنند. آنچه از خوزستان در ماه‌های اخیر در زمینه گرما، ریزگردها و انتقال آب منتشر شده باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در استان کم و در نتیجه بیکاری در استان بیشتر شود بنابراین مسئولان باید امکانات را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کنند. 

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه دولت برای خوزستان برنامه‌های خوبی برنامه ریزی کرده است اما باید اجرایی شوند، گفت: قرار شده در بخش نفت و پتروشیمی و آب و فاضلاب سرمایه‌گذاری بسیار زیادی انجام شود و ما منتظر اجرایی شدن این برنامه هستیم. 

وی گفت: اگرچه امروز قطب پتروشیمی کشور در استان خوزستان و ماهشهر است اما گردش مالی پتروشیمی‌ها خارج از استان است. درآمدهای چندهزار میلیاردی پتروشیمی‌ها به خارج از استان منتقل می‌شود، در حالی که باید این گردش مالی در خوزستان باشد.

امام جمعه موقت اهواز با قدردانی از وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی در زمینه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بخش اول آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اما در بخش دوم وزارت نیرو تاکنون در برنامه‌ریزی‌های خود، آب را اختصاص نداده است. این معضلات در استان خوزستان پیگیری می‌خواهد و پیگیری آن این است که رئیس‌جمهور در تشکیل کابینه خود حداقل یک وزیر را از استان خوزستان انتخاب کند که پیگیر این معضلات باشد.

امام جمعه موقت اهواز به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد نیز اشاره کرد و گفت: بعد از مساله کشف حجاب مردم در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و آن واقعه روی داد.

حسن زاده با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی افزود: در دوره کنونی، دشمن اخلاق را در جامعه هدف قرار داده و در این بین عفاف، پاکدامنی، حیا و غیرت را نشانه گرفته است. یکی از مهم ترین مسائلی که باعث افزایش جدایی و طلاق در خانواده ها شده کمرنگ شدن حجاب و عفاف و حیاست. دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی در این راستا وارد عمل شده تا مسئله حیا را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.

وی ادامه داد: امروز شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها، فساد را ترویج می‌کنند و به دنبال از بین بردن حیا و غیرت هستند. بالا رفتن آمار طلاق، فروپاشی خانواده و نداشتن اعتماد به هم در درون خانواده از آسیب‌های این بی‌اخلاقی است. این مسأله باید برای همه مسئولان فرهنگی و همه اقشار تأثیرگذار، مهم باشد، ما به یک حرکت جهادی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیاز داریم.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضائیه گفت: به فرموده ایشان، قوه قضائیه باید پرچمدار حقوق عمومی جامعه و حامی آزادی‌های مشروع باشد. احیای امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف و ایجاد امنیت برای آن‌ها وظیفه قوه قضائیه است. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که قوه قضائیه باید در بحث حمایت از حقوق مردم در زمینه ریزگردها، انتخابات، مسائل اجتماعی و آنچه مربوط به محیط زیست و حقوق اجتماعی است، ورود کند.

وی ادامه داد: ایشان همچنین بر سالم‌سازی قوه قضائیه تأکید کردند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب قوه قضائیه باید یک مجموعه نجات‌بخش، امیدبخش و آرامش‌بخش باشد. متأسفانه علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، چنین نیست که مراجعان به قوه قضائیه این اطمینان را داشته باشند که در یک زمان مناسب به ادعای آن‌ها رسیدگی می‌شود؛ این امید در بین مردم نیست. اطاله دادرسی مشکلی است که باید در قوه قضائیه به آن توجه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار