قابل توجه مدیریت بحران استان خوزستان؛
در پی گرمای کم سابقه در روزهای اخیر مشکلاتی در بخش های مختلف از جمله برق بوجود آمد و علاوه بر آن مراجعه تعدادی از شهروندان به بیمارستانها و مراکز درمانی نیز به دلیل گرمازدگی گزارش شد
کد خبر: ۴۵۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 08 July 2017
در هفته های اخیر، افزایش بی سابقه دما مشکلاتی را برای شهروندان خوزستانی ایجاد نموده است. متاسفانه عدم وجود امکانات زیرساختی در چنین مواقعی باعث اختلال در زندگی روزمره شهروندان شده است و مدیریت استان را وا داشته تا بمنظور کاهش عوارض این افزایش دما و کاهش مصرف انرژی، ادارات استان را زودتر از موعد مقرر تعطیل کنند. از جمله امروز و فردا که مجددا ساعت تعطیلی ادارات، 13 اعلام شده است.

از طرفی همزمانی گرد و خاک در برخی از این ایام مزید بر علت شده و باعث ایجاد زحماتی برای مردم گردیده است.

به گزارش تابناک خوزستان، با این وجود همچنان و با وجود انتقادات رسانه ای به نظر می رسد متولیان بهداشت و سلامت شهروندان اقدامات جدی و موثری برای آموزش به مردم و فرهنگ سازی جهت استفاده از وسایلی چون چتر، عینک و... انجام نداده اند و با وجود فضاهای تبلیغی مجازی و محیطی و رسانه ای، در این بخش خلاء وجود دارد.

هفته گذشته به همین منظور جلسه ای برگزار شد اما هنوز از نتایج و عملکرد حاصل از این جلسه خبری در دست نیست.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در جلسه ای که به منظور آمادگی در برابر گرمای هوا و تأثیرات مخرب آن برگزار شد با اشاره به لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن اثرات گرمای کم سابقه در روزهای اخیر، بر آمادگی همه دستگاهها برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان و اطلاع رسانی مناسب تأکید کرد.

فرامند هاشمی زاده گفته بود: در پی گرمای کم سابقه در روزهای اخیر مشکلاتی در بخش های مختلف از جمله برق بوجود آمد و علاوه بر آن مراجعه تعدادی از شهروندان به بیمارستانها و مراکز درمانی نیز به دلیل گرمازدگی گزارش شد که این امر نشانگر اهمیت لزوم اتخاذ تدابیر جدی برای آمادگی در برابر این معضل و گذر از این شرایط است.

وی گفت: به همین دلیل برای رفاه حال شهروندان اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها می توان به توزیع آب های بسته بندی در اماکن پر تردد و استفاده از مه پاش در این اماکن اشاره کرد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به لزوم اطلاع رسانی مناسب به شهروندان برای آمادگی در مقابل گرمای شدید هوا اظهار داشت: در جلسه اخیر وظیفه اطلاع رسانی مناسب و مستمر به شهروندان را به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ کردیم و بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما و شبکه های مجازی نیز به عنوان کانال مناسب برای اطلاع رسانی تأکید شد و مقرر شد تمامی آموزش های لازم برای جلوگیری از گرما زدگی بصورت مطلوب و در سطح گسترده صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: علاوه بر تصمیمات اتخاذ شده دو کمیته متشکل از دستگاه های اجرایی مختلف برای برای فراهم نمودن امکانات و برنامه ریزی در جهت اجرای مصوبات مذکور با مسئولیت اداره کل مدیریت بحران استان و اداره کل امور شهری و شوراها تشکیل شده است.  
با وجود سخنان معاون عمرانی استاندار خوزستان، تا کنون شاهد اقدامات عملیاتی در این زمینه ها نبوده ایم و همچنان با وجود بدی آب و هوا، در بخش خدماتی و آموزش های پیشگیرانه با ضعف روبرو هستیم.

به نظر می رسد مدیریت بحران استان می بایست صرفا به صدور اطلاعیه های تعطیلی زودهنگام بسنده نکند و همه متولیان امور بویژه مسئولان بهداشت و سلامت شهروندان را پای کار بیاورد و ضمن ارائه آموزش های لازم و فرهنگسازی برای شهروندان، توزیع رایگان برخی اقلام مصرفی و ضروری برای این ایام را در دستور کار این دستگاهها قرار بدهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار