هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس:
ایذه تنها یک بیمارستان 80تختخوابی دارد که پاسخگوی نیازهای این شهرستان نیست. این در حالی است که ایذه تا 30سال قبل یک بیمارستان 130تخته داشت که جزو برترین بیمارستان های استان بود اما حالا بعد از سی سال آن بیمارستان عملا از رده خارج و بجایش یک بیمارستان 80تخته بهره برداری شده است که پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست
کد خبر: ۴۵۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 10 July 2017
هدایت الله خادمی را می توان یکی از پدیده های دوره دهم مجلس شورای اسلامی از خوزستان معرفی نمود. او سعی می کند با مدیران رده های مختلف در استان و کشور بی پرده و صریح سخن بگوید و در پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه اش تعارف را کنار بگذارد، در عین حال که اهل تعامل و رایزنی هم هست و در همین مدت کوتاه دوره نمایندگی اش توانسته بخشی از نیازهای دو شهرستان ایذه و باغملک را تامین کند.

به گزارش تابناک خوزستان، خادمی که با رای حدود73هزار نفر از مردم این دو شهرستان به مجلس راه یافته است، از عدم رسیدگی به محرومیت های حوزه انتخابیه اش در سه دهه گذشته بشدت گله مند است و می گوید: مردم ایذه و باغملک همیشه وفاداری خود به نظام و انقلاب را ثابت کرده اند، در همین انتخابات اخیر بیش از70درصد آنها به آقای روحانی رای داده اند. به گفته او، دولت ها قدر این مردم را نمی دانند و در ادوار گذشته نیز آنگونه که باید به این مناطق رسیدگی نشد.

امروز که با او گفتگو کردیم سرگرم همراهی و رایزنی با وزیر نیرو برای تامین آب ایذه و باغملک و روستاهای آن بود. ماههاست که او بر اجرای طرح انتقال آب از سد کارون3 اصرار می کند و می گوید تا اجرایی شدن این طرح از پا نمی نشینم.

خادمی در این گفتگو با اشاره به حجم گسترده عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از محور ارتباطی اهواز، هفتکل، ایذه به چهارمحال و بختیاری و اصفهان می گوید: 65درصد خروجی کامیون ها از استان خوزستان از طریق این محور ارتباطی است و حجم بالای ترانزیت در این جاده، باعث خطرساز شدن آن شده و سالانه بیش از200کشته و زخمی در این جاده داریم.

وی می گوید: در یکی دو سال گذشته تلاش کردیم تا وضعیت این جاده بهبود پیدا کند و خوشبختانه اقدامات خوبی در محور اهواز- هفتکل و همچنین باغملک تا قلعه تل انجام شده و بزودی ادامه مسیر تا پاسگاه هلایجان اجرایی خواهد شد. خادمی می گوید: برای چهاربانده شدن محور هفتکل تا باغملک هم در تلاشیم در روزهای آینده با تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه کار شروع شود و انشالله تا پایان سال بخش مهمی از مشکلات این جاده رفع شود و شاهد حوادث مرگبار کمتری در این محور باشیم.

به گفته این نماینده مجلس، سالانه خانواده های بسیاری بخاطر وضعیت نامناسب این جاده و حجم بالای تردد کامیون ها داغدار می شوند و لازم است مسئولان در این زمینه توجه و تسریع نمایند که البته اقدامات خوبی در دست انجام داریم و با اجرایی شدن آنها این مشکل رفع خواهد شد.

وی وضعیت جاده سوسن را هم مناسب ندانست و ابراز امیدواری کرد با توجه مسئولین این محور ارتباطی نیز به جاده ای ایمن تبدیل شود.

خادمی به مشکلات و نیازهای بهداشتی و درمانی این منطقه نیز اشاره می کند و می گوید: با وجود این مشکلات، ایذه تنها یک بیمارستان 80تختخوابی دارد که پاسخگوی نیازهای این شهرستان نیست. این در حالی است که ایذه تا 30سال قبل یک بیمارستان 130تخته داشت که جزو برترین بیمارستان های استان بود اما حالا بعد از سی سال آن بیمارستان عملا از رده خارج و بجایش یک بیمارستان 80تخته بهره برداری شده است که پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست. عمده نیازها و مشکلات دیگر در این بخش وابسته به رفع مشکلات زیرساختی و افزایش تخت های بیمارستانی و دیگر امکانات است.

وی از پیگیری های مستمر برای اخذ مجوز احداث بیمارستان جدید در این شهر خبر داد و گفت: موفق شدیم مجوز وزارت بهداشت را دریافت کنیم و در تلاش برای تامین زمین استاندارد و مورد نیاز بدین منظور هستیم.

این نماینده مجلس مهمترین نیاز بهداشتی و درمانی ایذه را نبود زیرساخت های بیمارستانی و کمبود تخت عنوان کرد و گفت: در شهرستان باغملک نیز از ده سال قبل احداث یک بیمارستان یکصد تختی معطل و متوقف مانده بود و با پیگیری هایی که انجام دادیم این پروژه دوباره فعال شد و در همین مدت کوتاه به بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

ادامه این گفتگو فردا در تابناک خوزستان منتشر خواهد شد...



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار