انتظارات مردم سوسنگرد، هویزه و بستان در گفتگو با قاسم ساعدی؛
در صورت استفاده از نیروهای بیمارستان شهید چمران در بیمارستان جدید، برای آن بیمارستان هم مشکلات و کمبودهایی ایجاد خواهد شد که نارضایتی مردم را بدنبال خود ایجاد خواهد نمود
کد خبر: ۴۵۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ 11 July 2017
قاسم ساعدی نماینده مردم شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از وضعیت زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان های حوزه انتخابیه خود از مسئولان وزارت بهداشت خواست با رفع مشکلات موجود و پاسخ به مطالبات مردم، موجبات رضایتمندی آنان را فراهم کند.

وی با اشاره مشکلات بیمارستان شهید چمران سوسنگرد که سابقه حدود 45ساله ای دارد گفت: فرسودگی زیرساخت ها و حتی در و دیوار این بیمارستان بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه در زمینه وجود نیروی انسانی متخصص، پزشک متخصص و حتی عمومی، پرستار و دیگر نیروهای کادر بیمارستانی و مرتبط با حوزه درمان کمبودهایی داریم و منتظر انتظار رفع این نیازها را دارند.

ساعدی افزود: با پیگیری هایی که انجام شد بیمارستان 128 تختخوابی که با اعتبارات نفت آغاز شده و نیمه کاره بود در آستانه افتتاح قرار گرفته با این وجود تا کنون کادر و پرسنل مورد نیاز آن تامین نشده است. بگفته این نماینده مجلس ظاهرا قرار شده همان نیروهای موجود در بیمتارستان قدیمی شهیدچمران را تقسیم و بخشی از آنها در بیمارستان جدیدالاحداث بکارگیری شوند در حالیکه ما مخالف چنین اقدامی هستیم و معتقدیم اگر چنین قراری باشد بیمارستان افتتاح نشود بهتر است چرا که نیازهای شهرستان به نیروهای متخصص و پرسنل بیمارستانی بیش از اینهاست و باید نیروهای جدید بکارگیری شوند.

ساعدی افزود: در صورت استفاده از نیروهای بیمارستان شهید چمران در بیمارستان جدید، برای آن بیمارستان هم مشکلات و کمبودهایی ایجاد خواهد شد که نارضایتی مردم را بدنبال خود ایجاد خواهد نمود.

وی با اشاره به پیگیری های خود خاطرنشان کرد: این موضوع را به مسئولان وزارت بهداشت نیز منعکس کرده و وزیر قول رسیدگی داده است.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در ادامه به بیان مشکلات هویزه پرداخت و گفت: هویزه علیرغم آنکه شهرستان مستقلی است و برخی روستاهای آن مسافت طولانی تا بیمارستانها در دیگر شهرها دارند فاقد بیمارستان است و تنها یک درمانگاه شبانه روزی دارد که اصلا وضعیت مناسب و جالبی ندارد و پاسخگوی نیازهای مردم منطقه نیست. این درمانگاه فاقد هرگونه امکانات قابل قبول و متناسب با جمعیت منطقه است و من از این بابت گلایه و انتقاد مردم منطقه را بازگو میکنم و انتظار داریم به این انتقادات توجه بشود.

ساعدی گفت: در بستان هم یک درمانگاه شبانه روزی داریم که آن هم زیاد وضعیت جالبی ندارد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نیز به مشکلات آن واقف هستند و ما این موضوع را به وزیر هم منعکس نموده ایم ولی متاسفانه هیچ اقدام و تحرکی برای رفع مشکلات آن صورت نگرفته است و این در حالی است که این منطقه در مسیر راهیان نور و زائران عتبات عالیات و پیاده روی اربعین قرار دارد و ضرورت دارد که به آن توجه ویژه ای بشود.

قاسم ساعدی افزود: از وزیر بهداشت و مسئولان دولت انتظار داریم بصورت جدی نسبت به رفع مشکلات مردم این سه شهر اقدام عاجل کنند چراکه مردم از ما بعنوان نمایندگان شان در مجلس انتظار دارند و ما نیز می بایست خواسته های آنان را به گوش مسئولان برسانیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو نیز با اشاره به مشکل بیکاری در این منطقه با وجود فعالیت های نفتی گسترده گفت: ما در این منطقه نیروهای مستعد و متخصص زیادی داریم اما متاسفانه از آنان استفاده نشده و لازم است تا استفاده از نیروهای توانمند و متخصص بومی در دستور کار شرکت های نفتی فعال در منطقه قرار بگیرد.

نماینده دشت آزادگان و هویزه همچنین خواستار تخصیص اعتبارات عمرانی و خدماتی ویژه به شهرهای حوزه انتخابیه خود شد. ساعدی بر ضرورت تامین حقابه کشاورزان منطقه از رودخانه کرخه و رفع مشکلات تالاب هورالعظیم تاکید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار