نماینده جیرفت هم امروز از مشکلات خوزستان گفت؛
آیا نمی توان تمامی اقدامات را قبل از بحران انجام داد که شاهد این مشکلات در خوزستان و کشور نباشیم؛ اگر اقدامات صورت گرفته در خوزستان برای مدیریت ریزگردها پایدار نباشد نمی توان دغدغه ها و مشکلات این استان را رفع کرد
کد خبر: ۴۵۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 12 July 2017
امروز علاوه بر نطق دو تن از نمایندگان اهواز در مجلس در انتقاد از مشکلات و محرومیت های خوزستان، گزارش کمیسیون انرژی مجلس در خصوص بحران بهمن ماه سال گذشته نیز قرائت شد.

علاوه بر این یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی حقوقی مجلس هم در نشست علنی امروز مجلس با اشاره به مشکلات مردم خوزستان، گفت: اینکه همه زیرساخت های استان با بروز پدیده ریزگردها دجچار مشکل شود هیچ توجیهی ندارد.

یحیی کمالی پور نماینده جیرفت در مجلس در خصوص گزارش کمیسیون انرژی درباره بحران اخیر قطعی آب،برق و مخابرات استان خوزستان گفت: در دنیای متمدن امروزی که تکنولوژی و فناوری های دنیا این امکان را برای ما فراهم کرده تا بتوان در ارکان تصمیم گیری در حوزه مسائل زیربنایی و زیرساختی اقدام های لازم را انجام دهیم، ایران نیز جزء کشورهایی است که در چند دهه گذشته با بحران های متعددی روبه رو بوده و با همت و تلاش از این بحران ها عبور کرده ایم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این چه بدعت ناروایی است که یاد گرفتیم اجازه دهیم بحران ها ایجاد شود و سپس در سایه بحران آن را مدیریت کنیم تا از بحران ها عبور کنیم. وی گفت: اینکه در استان خوزستان با پدیده ریزگردها تمامی مسائل زیرساختی و زیربنایی دچار مشکل شده و مردم این استان از نظر روحی و روانی با مشکل روبه رو می شوند؛ هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: آیا نمی توان تمامی اقدامات را قبل از بحران انجام داد که شاهد این مشکلات در خوزستان و کشور نباشیم؛ اگر اقدامات صورت گرفته در خوزستان برای مدیریت ریزگردها پایدار نباشد نمی توان دغدغه ها و مشکلات این استان را رفع کرد.

این نماینده مجلس با انتقاد از احداث سدهای غیرکارشناسی یادآورشد: پدیده ریزگردها در تمامی نقاط کشور شیوع پیدا کرده و آب از مناطق بالادست به مناطق دیگر انتقال و شرایطی ایجاد کرده که ما در کشور با آن روبرو هستیم.

کمالی پور  خاطرنشان کرد: کار کارشناسانه باید در خصوص ریزگردها انجام شود، امروزه مدیریت ناکارآمد،عدم مدیریت منابع آب،ایجاد سدهای غیرکارشناسی،انتقال آب از بالادست رودخانه ها و عدم رعایت استانداردهای لازم در بحث کارخانجات دست به دست هم داده و با شیوع ریزگردها درخوزستان و به تبع آن در سیستان، کرمان، خراسان جنوبی و ده ها استان دیگر شاهد کانون های ریزگرد خواهیم بود بنابراین باید راهکار علمی، عملی برای مدیریت آن ها ارائه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی حقوقی مجلس با بیان اینکه دیپلماسی کشور نباید دیپلماسی تک بعدی سیاسی باشد، تصریح کرد: در حوزه های مختلف می توان دیپلماسی انجام داد البته راهکارهای حقوقی و علمی وجود دارد تا بتوان از این امکان استفاده و علیه کشورهایی که منشا و عامل ریزگردها هستند؛طرح دعوی،آن ها را ملزم به رعایت الزامات و ملاحظات محیط زیستی و مکلف به پرداخت خسارت کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار