کد خبر: ۴۵۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 12 July 2017
مدیرعامل شرکت تعاونی مرزنشینان موج دریا شادگان با بیان این‌که بسیاری از تعاونی‌های مرزنشین در رکود قرار دارند، گفت : به دلیل مشکلات به وجودآمده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با گمرک، از ابتدای امسال تاکنون نتوانسته‌ایم هیچ صادرات و وارداتی را انجام دهیم.

غلامعلی شاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: مصوبه دولت - وزارت صنعت معدن و تجارت - در بحث واردات که مجوز ورود کالاهای اساسی توسط تعاونی‌های مرزنشینان را حذف کرد مساله‌ای است که باعث شد تعاونی‌های مرزنشین نتوانند نسبت به واردات کالاهای اساسی اقدام کنند.

وی افزود: در این مصوبه همچنین عوارض گمرکی واردات مواد غذایی 30 درصد افزایش پیدا کرد و باعث شد تا واردات مواد غذایی نیز صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ بنابراین تعاونی مرزنشینان دیگر مواد غذایی وارد نکرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرزنشینان موج دریا شادگان تصریح کرد: از ابتدای امسال به دلیل مشکلات به وجودآمده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با گمرک، هیچ صادراتی توسط تعاونی مرزنشینان شادگان انجام نگرفته است.

شاوردی با بیان این‌که مصوبه سال گذشته دولت عامل از بین بردن و رکود تعاونی‌های مرزنشین شده است، عنوان کرد: قیمت تمام‌شده برای واردات کالا هم برای تعاونی و هم برای اعضا به‌صرفه نیست و با توجه به مشکلاتی که هست، امکان صادرات نیز وجود ندارد و این مساله عاما آن شده است که اکنون بسیاری از تعاونی‌های مرزنشینان در رکود قرار دارند.

وی گفت: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم با توجه به این‌که تعاونی مرزنشینان یک بنگاه اقتصادی بزرگ است، از آن‌ها حمایت شود تا بتوانند مجددا خدمات مورد نیاز اعضا را به آن‌ها ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرزنشینان موج دریا شادگان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی و تجارت، برای کشور ارزآوری داشته باشیم اما این مهم نیازمند حمایت دولت و سایر بخش‌ها از تعاونی‌های مرزنشین است. در این زمینه استاندار خوزستان در نامه‌ای به دولت پیگیر این مساله است. 
منبع: ایسنا
برچسب ها: شادگان ، مرزنشینان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار