کد خبر: ۴۵۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 12 July 2017
رئیس هیات بازرسی انتخابات پنجمین شورای شهر در خوزستان گفت: بازشماری 45 صندوق در انتخابات شورای شهر اهواز صحت ندارد.

علی ساری چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره انتشار خبر بازشماری 45 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز از سوی یکی از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: طی تماسی با میرزایی نیکو عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، وی خبر بازشماری آرای صندوق های اهواز را رد کرد، بنابراین این خبر صحت ندارد.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس همچنین با اشاره به برخی تخلفات در انتخابات شورای شهر اهواز، گفت: این گونه تخلفات معمولا در انتخابات رخ می دهد اما میزان آن گاهی کمتر یا بیشتر است و در این دوره به دلیل زیاد بودن تعداد نامزدها (600 نفر) ضریب خطا افزایش یافته بود.

به گفته وی، مواردی از تخلف اعم از تعرفه های مخدوش یا اسکن شده با حضور اعضای هیات نظارت ابطال شده است.

وی افزود: بخشی از پیگیری ها درباره پرونده تخلفات و شکایت به دستگاه قضایی مربوط به ذینفعان و صاحبان حق و نامزدهای انتخابات است و بخشی را نیز ما به عنوان ناظر و اعضای هیات بازرسی دنبال می کنیم.

ساری با بیان اینکه تا کنون دعوتنامه یا مکاتبه ای از مراجع قضایی دریافت نکرده ایم، اظهار کرد: در صورت لزوم همه اسناد و مدارک مربوط به تخلفات را به دادگاه ارائه می دهیم.

*نبود ظرفیت قانونی برای بازشماری 
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان همچنین در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه ابلاغی مبنی بر بازشماری 45 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز دریافت نشده، اظهار کرد: با توجه به قید زمانی حداکثری و نهای که در قانون پیش بینی شده، ظرفیت قانونی برای بازشماری آرای این صندوق ها وجود ندارد.

حبیب فضل الله پور گفت: بر اساس ماده 56 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تایید صحت انتخابات شوراهای شهر با هیات نظارت شهرستان است و اعلام آن توسط فرماندار انجام می گیرد، دراین خصوص چنانچه کسی شکایتی داشته باشد ظرف مدت دو روز به هیات نظارت استان ارسال و هیات مذکور ظرف مدت 15 روز نظرنهایی خود را اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری خانه ملت، به نقل از قاسم میرزایی نیکو عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها 18 تیر اعلام کرده بود: 45 صندوق انتخابات شورای شهر اهواز بازشماری می شود.

نتایج اولیه پنجمین دوره شورای شهر اهواز 31 اردیبهشت و نتیجه نهایی 31 خرداد اعلام شد.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد اما به دلیل اعتراض تعدادی از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به شمارش آرا و نحوه برگزاری انتخابات، در مرحله اول 92 صندوق و در مرحله دوم 85 صندوق بازشماری شد.

خادمی نماینده ایذه، ساعدی نماینده دشت آزادگان و مختار از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در خوزستان هستند که تا کنون توضیحاتی درباره روند شمارش آرا ارائه نکرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار