کد خبر: ۴۵۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 12 July 2017
استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان مهد صنایع بزرگ و یک استان توانمند و غنی از منابع طبیعی از جمله نفت، بنزین و آب بوده و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برخوردار است، پس چرا بیکار در آن بیشتر است؟.

غلام‌رضا شریعتی در همایش روز ملی صنعت و معدن که امروز، 21 تیرماه در تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال و نامگذاری این سال به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، باید تلاش کنیم که در بخش صنعت، معدن و کشاورزی و با تکنولوژی مناسبی که وجود دارد، اشتغال را در جامعه خود افزایش دهیم.

وی با اشاره به بالا رفتن تولید در استان و مهیا شدن زمینه اشتغال عنوان کرد: اگر تولید افزایش یابد، متناسب با آن اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند. هر جامعه و کشوری باید سیاست‌های متناسب با خود را ایجاد کند و  طبق همین سیاست‌ها، راه خود را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ادامه دهد.

شریعتی تصریح کرد: برای برطرف کردن بیکاری، باید از جامعه و دانش‌آموختگان بهره کافی را ببریم و رونق تولید در زمینه‌های مختلف را در نظر بگیریم؛ البته به شرط بهره‌برداری از نیروی انسانی و تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارند، این موضوع میسر می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بسته اشتغال گفت: هدف این بسته ایجاد 960 هزار فرصت شغلی در کشور است که سند آن تهیه شده و تقریباً رو به اتمام و در حال پیگیری است. دولت بسته‌های تأمین سرمایه‌گذاری، بسته تجارت خارجی و توسعه صادرات را نیز در دستور کار خود قرار داده است و دستگاه‌های اجرایی موظف به گام برداشتن برای تحقق این بسته‌ها هستند و امیدواریم تا پایان سال، به تحقق شعار امسال دست یابیم.

وی تصریح کرد: برنامه دیگر در نظر گرفته‌شده، استفاده از اعتبارات عمرانی استانی است که این اعتبار صرف توسعه‌های عمرانی می‌شود و با بررسی‌های صورت‌گرفته توسط تیم اقتصادی استان، مقرر شد که از این اعتبارات برای کمک به صنایع کوچک استان که زمینه اشتغال بسیار بالایی دارند، استفاده کنیم.

 استاندار خوزستان با اشاره به بسته‌های حمایت از تولید خاطرنشان کرد: ما این فرصت‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم تا اشتغال‌زایی صورت گیرد و برای حمایت از تولید باید کل استان با هم هماهنگ شوند و کمک کنند.

 وی افزود: هدف‌های استانی و ملی باید با یک برنامه هدفمند همراه شوند تا بتوانند نتایج مؤثر و پرباری داشته باشند و تمام مردم باید از تولید حمایت و بستر ایمنی آن را گسترده‌تر کنند و همه مردم باید خود را با آخرین علوم و اطلاعات همراه کنند و همیشه به‌روز باشند.

شریعتی تصریح کرد: بخش تولید ما باید چابک‌تر و به روزتر باشد و قدرت رقابت‌پذیری داشته باشد. استان خوزستان مهد صنایع بزرگ و نیازمند توجه ویژه‌ای است و با وجود این ویژگی مهم نباید اجازه دهیم که استان ما از بیکاری رنج ببرد.

وی با اشاره به منابع غنی خوزستان و ظرفیت بالایی که این استان دارد، گفت: ظرفیت این استان بالا است و ما باید فرهنگی کار‌آفرینی را در خود گسترش دهیم.

شریعتی با بیان این‌که ما خوزستانی‌ها باید از خود و طرز عملکرد خودمان گله‌مند باشیم، گفت: ما باید منابع ملی خود را تقویت کنیم. در این راستا سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی نیز باید همکاری‌های لازم را داشته باشند و برای این مساله وقت ویژه‌ای صرف و سعی کنند اشتغال را در استان به نحو بالایی افزایش دهند.

وی افزود: تا جایی که می‌توانیم تلاش‌های خود را در جهت ارتقای تولید و افزایش تولید محصولات داخلی انجام می‌دهیم و انتظار داریم که سال جاری عملکرد بهتری گزارش شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار