کد خبر: ۴۶۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 15 July 2017
استاندار خوزستان گفت: مردم تا به امروز از شهرداری فقط درخواست های حوزه ی عمرانی داشته اند، اگر چه این درخواست ها جزیی از وظایف اصلی شهرداری است اما تا کنون هیچ یک از شهرداری های استان آنگونه که باید به حوزه سلامت به عنوان متولی این امر توجه نداشته اند.

 غلامرضا شریعتی صبح امروز در جلسه شورای سلامت با اعلام اینکه شهرداری متولی اصلی حوزه سلامت است، اظهار کرد: مجری اصلی بهداشت و درمان به غیر از اداره کل آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان نیز شهرداری است که سیستم بهداشت استان را به گونه ای در دست دارد، اما مردم شهر اهواز تا به امروز از شهرداری فقط درخواست های حوزه ی عمرانی داشته اند، اگر چه این درخواست ها جزیی از وظایف اصلی شهرداری است اما تا کنون هیچ یک از شهرداری های استان آنگونه که باید به این حوزه توجه نداشته اند.

وی افزود: قطعا پدید آمدن آسیب های کوچک در حوزه سلامت، استان را با بحران و چالش مواجه کند. لازم است دیدگاهمان را تغییردهیم و تنها به تغییر جاده ها فکر نکنیم و نسبت به احداث کشتارگاه های صنعتی و حوزه سلامت بی تفاوت نباشیم، از شهرداری بخواهیم تا در تمامی حوزه ها که وظیفه دارد عمل کند و شرایط لازم مربوط به سلامت و تامین محیطی سالم را برای مردم استان نیز فراهم آورد.

دکتر غلامرضا با اعلام اینکه شهر های مختلف استان با مشکلات فرهنگی مواجه هستند، گفت: متاسفانه مشکل فرهنگی در میان کلیه اقشار، از خود ما تا مسئولان استانی نیز وجود دارد و تا زمانی که مشکلات فرهنگی خوزستان رفع نشود، و مردم مطالبه گر، تامین شرایط  سلامت خود از شهرداری نباشند، هیچ یک از مصوبات اینگونه جلسات اجرایی نخواهد شد.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه احساس می شود به حوزه سلامت کمتر توجه شده است، بیان داشت: بایستی وقت بیشتر را در حوزه سلامت گذاشت و جلسه ی شورای سلامت با مدت زمان کمتر از یک ماه به صورت مداوم نیز برگزار شود. می بایست دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان برای جلوگیری از بروز بیماری های مرتبط بین انسان و دام با اطلاع رسانی و تشکیل کمیته های مرتبط به موقع  از ابتلا به بیماری تاکیدات لازم را داشته باشند.

وی اذعان داشت: مسائل مهمی از جمله رسیدگی به مبحث کنترل سگ های ولگرد و گیاهان کنوکارپوس که باعث بحران تنفسی می شود، در جلسات مطرح و مصوبات لازمه انجام شده است، باید بدانیم که قرار نیست این موارد کاملا یکباره از بین بروند اما با زمانبندی مشخص می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد ، دستگاه های متولی بایستی برخورد های لازم را داشته باشند و فرمانداران نیز ورود کنند ، اگر شهر به همین وضع رها شود مشکلات دیگری به وجود می آید.

این مقام عالی استان تاکید کرد: با توجه به اینکه شاهد هستیم در  حوزه سلامت شهر در حالت بلاتکلیفی قرار دارد، بایستی شورای شهر و شهرداری تا آخرین روز به وظایف خود عمل کنند، اگر تا به امروز موارد مهم وجود سگ های ولگرد در استان و دیگر معضلات حل نشده است به دلیل نبود متولی در شهر است و تاکید بر این است که فرمانداران و دستگاه های متولی ورود کنند تا به نتیجه های مطلوب تری دست پیدا کنیم، نباید با تعارف با یک دیگر برخورد کنیم و همه چیز بر اساس تامین اعتبار حل نمی شود بلکه اجرای کار و جدیت در اجرا نیز مهم است.

آراس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
مشکل سگهای ولگرد !! (بی خانمان) با کشتن بی رحمانه و غیرانسانی حل نمیشه جناب استاندار فهیم!!! آه این مخلوقات بی گناه خدا یقه همتون رو میگیره. کمی با ngo های حمایتی همکاری کنید بد نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار