کد خبر: ۴۶۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 15 July 2017
رئیس دانشگا علوم پزشکی اهواز در جلسه شورای سلامت خوزستان گفت: پس از نخستین باران پاییزی اهواز، در کویت هم همین اتفاق افتاد که 850 نفر به اورژانس مراجعه کردند و 5 نفر فوت شدند. در استرالیا هم به دنبال عدم هرس، 8 هزار و 500 نفر به بیمارستان ها مراجعه کردند و 8 نفر فوت شدند.

به گزارش شوشان، وی اظهار کرد: گرچه بیماری های مشترک بین انسان و دام وجود دارد ولی بیش تر گزارش ها و مراجعات در سال های گذشته، درخصوص مشکلات تنفسی بود و بیش تر آن ها در پاییز و پس از نخستین بارش گزارش شده است.

ایدنی تصریح کرد: پژوهش های گروه های مختلف علمی هرگز تایید نکرده اند که دلیل این بحران ها گیاهان است البته گل و گرده افشانی آن ها که در فصل پاییز است، دلیل عمده مشکلات تنفسی است که باید با هرس کردن این گیاهان آن را کنترل کرد.

وی افزود: این گل آلرژی را افزایش می دهد ولی با اقدامات خوب صورت گرفته در کشور و بسیج امکانات استان و سازمان آب و برق بحث هرس به خوبی انجام شد و آلرژی کنترل شد و مراجعه بیماران در نخستین بارش 11 و نیم درصد کاهش یافت ولی در شهرهایی مثل آبادان و خرمشهر که هرس این گیاهان صورت نگرفت، با افزایش 8 درصدی مراجعه در نخستین بارش مواجه بودیم.

ایدنی با اشاره به ارتباط مستقیم بین عدم هرس گیاهانی مانند کنوکارپوس و افزایش آلرژی ها در فصل پاییز بیان کرد: برای تایید این موضوع که عدم هرس موجب افزایش آلرژی می شود، پس از نخستین باران پاییزی اهواز، در کویت هم همین اتفاق افتاد که 850 نفر به اورژانس مراجعه کردند و 5 نفر فوت شدند. در استرالیا هم به دنبال عدم هرس، 8 هزار و 500 نفر به بیمارستان ها مراجعه کردند و 8 نفر فوت شدند.

وی یادآور شد: اکنون با توجه به این که نخستین بارش در پاییز است، تا مهرماه فرصت داریم درختانی را که در پاییز گرده افشانی می کنند هرس کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که کنوکارپوس گیاهی سمی نیست، تاکید کرد: شاید کسی موافق نباشد ولی ما می گوییم این درخت ها سمی نیستند چون هیچ مرجع علمی این گفته را تایید نکرده است؛ بلکه گرده افشانی آن که همزمان با بارندگی اتفاق می افتد، دلیل افزایش میزان آلرژی در استان می شود.

شوشان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار