کد خبر: ۴۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 16 July 2017
 مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: سوء مدیریت ها و غفلت ها در گذشته یکی از مهم ترین عواملی است که منجر به افزایش موارد بحرانی در استان شده است.

به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان رامشیر که با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد بیان کرد: نمونه های بحرانی زیادی در سطح استان وجود دارد که اگر به درستی مدیریت می شدند امروز برخی از این بحران ها اتفاق نمی افتاد .

وی گفت: شرایط اقلیمی استان موجب بروز بحران هایی از قبیل کمبود آب شرب در برخی مناطق استان،خشکسالی مزارع کشاورزی ، افزایش دمای هوا و بروز پدیده ریزگرها و … در سطح استان شده که این مشکلات باید ریشه یابی و برای حل آن چاره اندیشی شود.

حاجی زاده در ادامه به جایگاه شهرستان رامشیر در استان پرداخت و اظهار کرد: رامشیر نمادی از اتحاد اقوام است که باهمدلی و همراهی مردم و مسئولان بوجود آمده و ضرورت دارد که برای حفظ این اتحاد آن اقدام شود .

فرماندار رامشیر نیز در این نشست با اشاره به مشکلات شهرستان افزود: حل مشکل کمبود آب شرب ،آب احشام وآب کشاورزی شهرستان یکی از اهداف اصلی تشکیل این جلسه است و امید است با حضور مسئولان استان این مشکل برطرف شود .

سعید فیوضی در ادامه بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان را از دیگر مشکلات مهم شهرستان عنوان کرد و گفت: با وجود چاه های نفت ومنابع گاز در شهرستان ، نرخ بیکاری در شهرستان بسیار بالاست و تاسیس و راه اندازی صنایع نفتی در شهرستان می تواند تا حدودی این مشکل را حل کند ولی متاسفانه شرکت های تابعه نفت حداقل خدمات را به این شهرستان ارائه نمی دهند لذا با توجه به آمار بالای جوانان نیازمند به اشتغال ضرورت دارد مدیران نفت توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

همچنین در این نشست ' درویشعلی کریمی' مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این نشست افزود: از سال 1394 حل مشکل انتقال آب به 20 روستای شاوه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و زمانی که از اعتبارات استانی نتیجه ای حاصل نشد از صندوق توسعه ملی بخشی از اعتبارات مورد نیاز تامین و کار هم اکنون به طول پنج کیلومتر شروع شده ودرحال اجراست و برابر برنامه ریزی های صورت گرفته به طور قطع خط انتقال آب به روستاهای شاوه و همچنین روستای مرزه وریحانه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد و مشکل آب شرب چندین ساله اهالی ساکن در این روستاها حل می شود.

' مصطفی شبه' معاون سازمان آب و برق خوزستان نیز با بیان اینکه برای تامین آب مورد نیاز کشت های تابستانه کشاورزان برنامه ریزی لازم صورت گرفته است بیان کرد: اولویت تامین آب با کشت های دایمی است وبرای توزیع مناسب آب در بین کشاورزان نیازمند همکاری فرمانداران و دیگر ادارات است.

رامشیر از شمال با رامهرمز ،ازجنوب با ماهشهر و از غرب با اهواز و از شرق با امیدیه همجوار است.

بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت رامشیر48 هزار 943 نفر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار