کد خبر: ۴۶۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 16 July 2017
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 گفت: این نیروگاه رکورد تولید روزانه خود در پنج سال گذشته را شکسته است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، نصرالله طاهری افزود: با توجه به افزایش بی سابقه گرما، افزایش مصرف برق در کشور و درخواست مرکز کنترل ملی مبنی بر آمادگی نیروگاه های برق آبی جهت ارتقای تولید و کمک به شبکه انرژی کشور، نیروگاه کارون3 با توان تولید حداکثری و لحظه ای 2 هزار مگاوات در چند روز گذشته در حالی که پیک سراسری کشور به میزان 55 هزار و 364 مگاوات تولید بوده است، در 14 تیرماه با تولید 24 هزار و 392 مگاوات، رکورد تولید روزانه پنج سال خود را شکست.

وی اضافه کرد: این نیروگاه نسبت به مدت مشابه در سال قبل و رشد 10 درصدی برق کشور درمقایسه با سال قبل در همین تاریخ، با تولید 24 هزار و 392 مگاوات بیشترین تولید روزانه را در پنج سال اخیر از آن خود کرده است.

طاهری اظهار کرد: هشت واحد 250 مگاواتی نیروگاه کارون3 به شبکه سراسری متصل شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 افزود: این نیروگاه نقش مهمی در کنترل یکپارچه و پاسخ مناسب به انحرافات فرکانس جهت پایداری و امنیت شبکه سراسری کشور را به عهده دارد و با تولید 2 هزار مگاوات همچنان آماده است، تا در روزهای آتی با توجه به نیاز شبکه برق کشور با تولید حداکثری، ارائه خدمات کند.

*اعلام آماده باش در سه سد خوزستان
سازمان آب و برق خوزستان همچنین از آماده باش کامل کارشناسان فنی شرکت تعمیرات در سد و نیروگاه های مسجدسلیمان، دز و شهید عباسپور خبر داده است. 

علی مکاری مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان ضمن در این باره گفت: با توجه به شرایط خاص شبکه و پیک مصرف و به منظور پیشگیری از ایجاد هر نوع اختلال در مسیر تولید و رفع نواقص احتمالی، نیروهای فنی و متخصص این شرکت به صورت دو شیفت و مستقر در نیروگاه ها در نواحی سه گانه، سد شهید عباسپور، دز و مسجدسلیمان در ساعت پیک مصرف (13 الی 15 و 20 الی 23) و همچنین آماده به کار به صورت 24 ساعته در آماده باش کامل بسر می برند.

وی افزود: هم اکنون مجموعا 24 واحد نیروگاهی یاد شده با حداکثر توان تولید و آمادگی کامل در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار دارند.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید دما در خوزستان از خرداد ماه امسال و افزایش مصرف برق، ساعت اداری در روزهایی که دما به بالای 49 درجه سانتیگراد می رسد، به ساعت 13 کاهش یافته است.

مهرداد بلادی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان امروز اعلام کرده است: نیروگاه های خوزستان در سه ماه نخست امسال هشت هزار و 869گیگاوات ساعت برق تولید کردند.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان 13 هزار و 196 مگاوات است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 027 مگاوات است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار